Çarşamba, Temmuz 26, 2006

Pratik Poğaça

Bu poğaça benim en favori poğaçam. Zaten başka poğaça deneme zahmetine girmem. Çünkü hem çok pratik hem malzemesi çok az hem de tadına doyum olmaz. Komşumuz Yusuf Bey tatile çıkmadan önce istedi benden. Alalacele hazırladım. Utkuya da gönül rahatlığı ile yediriyorum. Tarifini eltim Pelin abladan almıştım. Adı Pelin ablanın poğaçası olarak geçer bizde.
Malzemelere gelince;
  • 1 su bardağı yağ
  • 1 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 pk. Instant kuru maya
  • Aldığı kadar un

İç malzemesi (ölçüsü size kalmış)

  • Beyaz peynir
  • Maynadoz
  • İki tane haşlanmış patates
  • Yarım bardak kadar da kaşar rendesi
  • Karabiber
  • üzeri için 1 yumurtanın sarısı

Yapılışı;

Önce bir bardak suya şeker, tuz ve mayayı ekleyip karıştırıyoruz. Yoğurma kabımızın içine ekleyip ardından da yağı ekliyoruz. Asıl tarifte yoğurt yok ama ben iki yemek kaşığı eklerim. Sonra da unu ilave edip yoğuruyoruz. Kuru maya ile hamur yapmasını çok severim hemen toparlanır. Diğer türlü elime yapış yapış bulaşır ve uğraştırır beni. Hamuru hazır ettikten sonra iki beze yapıp mayalanmasını bekleyeceğiz.

İç malzemesini de patates ve kaşar eklemeseniz de olur ama kaşar, patates ve bol karabiber tadını çok değiştiriyor.

Evyenizi güzelce temizleyip kurulayın ve ilk bezeyi elinize alın ve biraz toparlayın. Evyenin üzerine koyun ve yavaş yavaş eliniz ile genişletin. Ben merdane kullanmam isterseniz siz kullanın ama maksat pratiklik ise tavsiye etmem. Oldukça ince bir şekilde orta büyüklükteki bir tepsi genişliğinde getirdikten sonra 8 dilime ayırıyoruz. Harcımızdan bol miktarda içine koyup sigara böreği gibi sarıp ay şeklini veriyoruz. Diğer beze için de aynı işlemi yaptıktan sonra üzerine bir yumurta sarısını yediriyoruz. Çörek otunu da ekledikten sonra önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında pişiriyoruz.

Anlatırken biraz uzun oldu ama yapımı o kadar da uzun değil. Belki de pratiklikle alakalıdır ama benim gibi çalışan bir bayan olunca ve misafirlerine pastahaneden alınmış hazır bir şeyler ikram etmeyi sevmeyenlerdenseniz işte size güzel ve de kolay bir tarif. Beğenirsiniz umarım. Sevgiler...


Hiç yorum yok: