Perşembe, Şubat 08, 2007

Kıtır Poğaça

İlk defa görenlerin hayretle baktığı, yedikten sonra tadını çok beğenip, eşini tarifini alması için tembihleyenlerin olduğu, güzel ve de farklı bir poğaça.
Çok bilinir, bir çok site de bulabilirsiniz ama ben nereden aldığımı hatırlayamadım. Sanırım asıl tarif Oktay ustaya aitmiş. İstek üzerine tarifini veriyorum.
Malzemeler:

  • 1 su bardağı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 pk kabartma tozu
  • tuz
  • aldığı kadar un
  • İçine; peynir-maydanoz-karabiber
  • 1 yumurta
  • Yeteri kadar galeta unu

    Yapılışı:
  • Yumuşak bir hamur yoğurulur. (Benim hamurumun pütürlü bir görüntüsü oluyor)
    Hamuru dinlendirmeye gerek yok. En azından ben öyle yapıyorum.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak elinizde açıp, peynirli harçtan koyup kapatalım. Ben önce bu işlemleri yapıyorum.
  • Arkasından bir yumurtayı iyice çırpıyorum. Sonra hazırladığım poğaçaları tamamen önce yumurtaya, sonra da galeta ununa batırıyorum. Heryeri aynı oluyor böylece.
  • Yağladığım tepside 170-180 derecede pişiriyorum.

Utkum poğaçayı eline alınca ilkin hoşlanmadı. Galeta ununu kirli bir şey zannetti. Yüzünde ekşimiş bir ifade ile "Anne ee" diyerek geri uzattı. Sonra benim yediğimi görünce yedi. Benim oğlum aşağıdaki resimdeki gibi pasaklı değildir canlarım. İyi hafta sonları sizlere.

Sevgi ve sağlık ile kalın...

Not: Kalan bayat ekmeklerimi robotta çekerek bu şekilde kullanıyorum. Tavsiye edilir.

18 yorum:

Adsız dedi ki...

evet bende bu tarifi bekliyordum. hem çok da pratikmiş. haftasonu misafirlerim için deneyecegim. çok teşekkürler rabia..
Betül..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor ....

nilay dedi ki...

Rabia'cım ;
tarif defterime not aldım...denemek isterim bir gün :)üzerindeki galeta unu farklı ve çok hoş olmuş...ellerine sağlık canım :) alttaki pastada çok sevimli olmuş :) işi ilerletmeye başladın bakıyorum...bir önceki pastaya göre çok daha profesyonelce görünüyor :)

sevgilerimle

yemek dedi ki...

Ellerine sağlık canım, hep merak ederim galeta unu nasıl bir farklılık katıyor diye. Utku yediğine göre demekki güzel bir farklılık vermiş:)

Defne dedi ki...

Rabiacığım, ne güzel bir tarif. Şimdi çayımın yanında olsun bir tane istedim :) Eh, iş başa düştü yapılacak mutlaka. Ellerine sağlık. Sevgiyle.

*Ra dedi ki...

Betülcüğüm denersen bana yorumunu bildir canım. Umarım beğenirsin. Bizim en sevdiğimiz bu çünkü.

Tuğbacığım çok teşekkür ederim. Yanına geleyim hemen, tanışalım.

Nilaycığım, denemek için çok geç kalma canım. Bakalım bir daha denersem o nasıl olacak. Ben genelde ilk defa yaptığım şeyler beceremem ama ikincisini affetmem. :D

Galeta unu herşeyden önce güzel ve farklı bir görüntü veriyor canım bir de kalan ekmeklerimi böyle değerlendirmiş oluyorum. Ama inan bana güzel bir poğaça canım.

Defneciğim ne duruyorsun hadı mutfağa canım. Hemen denemelisin. Siddetle tavsiye ediyorum.

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

ben senin oğluşunu yerim gelsin güliz teyzesi çorbadan da yapar neler yapar neler ona ah inşallah o günlerde gelir

ebrulitatlar dedi ki...

Rabia'cım ellerine sağlık poğaçalar çok güzel görünüyor, sevgiler iyi haftasonları..

Ebru
http://www.ebrulitatlar.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

ama utku ya pasaklılık bile çok yakışıyor çünkü o çoooooook şeker..bu arada poğaça tarifi için teşekkürler,ben ilk kez gördüm..selamlar..

Nukhet dedi ki...

Rabia

Ne kadar lezzetli gorunuyor. Tam da isyerinde oglen karnimin zil caldigi bir saatteyim. Bu arada Sunger BOb`a da bayildim. Vallahi bravo. Sevgiler

Nukhet

SEDA dedi ki...

Rabia poğaça nefis görünüyor.Şimdi çayımın yanında olacaktı ki :)) Ellerine sağlık.

*Ra dedi ki...

Gulizciğim merhabalar canım. ne kadar samimi bir yorum bırakmışsın canım. Çok teşekkür ederim. İnsallah o günleri görürüz. Çok isteriz.

Ebru canım umarım denersin ve tadını da çok beğenirsin canım.

Süheylacığım, Utkum her hali ile bize de güzel geliyor teyzesi. hafta sonundan sonra pzt si işe gelmek çok zor oluyor. Tarifi muhakkak dene canım. Tadını beğeneceğine eminim.

Nükhet canım suracıktan uzatabilsem ne güzel olurdu d mi? :))
Bob felaketti aslında bakalım tekrar cedaretimi toplarsam yeni girişimlerde bulunabilecek miyim.

Sedacığım, öyle bkaıp bakıp ben de içleniyorum ekrana. Ben diyete girdim bakalım yaz gelmeden zayıflarım umarım.

Sevgilerimle...

Rakunt ideas dedi ki...

Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyorlar.deneyeceğim mutlaka

Ayşenur dedi ki...

Bu pogacalari dun denedim. Evde pirasanin yesil kismi vardi, icini onunla hazirladim. Cok guzel oldu. Tarif icin tesekkurler!

*Ra dedi ki...

Tuğbacığım denersen haber verirsin d mi canım. Afiyet olsun şimdiden.

Ayşenur pırada da çok hoş fikir olmuş. Ben ıspanak ile yapayım diye düşünüyordum. Afiyet olsun canım.

Sevgilerimle...

Hanife dedi ki...

Iki sen once Turiye'deyken esimin kuzeni bu tarifi yazdirdi bana, cok guzel oluyor diye. Ama tembel ben hala yapacagim:))
Sitende gorunce aklima geldi zaten, ellerine saglik Rabia'cigim..

*Ra dedi ki...

Hanifeciğim daha fazla bekletme o halde. Egeciğime pişir de yesin annesin.
Öpüyorum.

nnurcihan dedi ki...

pogacalar bir harika oldu ben iki sene sonra gorebildim saol tarif icin