Pazartesi, Mart 03, 2008

Damla Çikolatalı Kek

Hafta sonu; yaparken beni çok yormayacak bir kek denemek istedim. Denenecekler listem oldukca uzun olmasına rağmen tembelliği seçiyorum son zamanlarda. Yaklaşan sınavımın ve işlerimin yoğunluğunun da bunda etkisi olsa gerek.
Kekimiz bildiğimiz kuru keklerden. Margarin ile olması daha yumuşak bir doku kazandırıyor. Aniden gelen kek krizleri için ideal.
Malzemeler:
  • 250 gr yumuşak margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı süt
  • 4 yumurta
  • 2.5 su bardağı un
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1/2 su bardağı damla çikolata
  • 1/2 su bardağı ceviz

Yapımı:

  • Margarini krema kıvamına gelinceye dek vanilya ile çırpın.
  • Yumurtaları tek tek ilave edin.
  • Şekeri ve sütü ilave edip çırpmaya devam edin.
  • Unu ve kabartma tozunu eleyerek karışıma yedirin.
  • Damla çikolata ve cevizi de ilave ettikten sonra yağladığınız kalıba dökün ve 160-170 derecede pişirin.

Bu haftayı basit bir kekle kapatmak niyetinde değilim. Birkaç gün sonra portakal tatlısı ile buluşmak üzere.
Güzelliklerle dolu bir hafta diliyorum. Sevgiler.

31 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba, linklerinde yer alan adresimi http://www.yesilkivi.com/ olarak değiştirirsen çok sevinirim.

makcig dedi ki...

Off offf ne güzel görünüyor.Bazen neden bu kadar uzakta yaşıyoruz diye üzülüyorum.Şimdi şu kekten bir dilimle kahvaltı etseydik kartşılıklı gülüşerek.Ellerine sağlık tatlım kendine iyi bak.Şehri-Bursa'dan sevgiler.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

kek enfes gözüküyor.bizim evde de çok sevilen bişeydir kek,o yüzden tarifleri hep takip ederim ben.ama asıl şu portakal tatlısını bekliyorum merak ettim.

Fulya dedi ki...

İşte benim en sevdiğim kek.Bayılırım bu keke.Bir dilim alabilir miyim?

Adsız dedi ki...

Nefis bir görüntü,ellerinize saglik.Sevgiler.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık cnm,nefis görünüyor.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Rabia'cigim,

Kizlarim cok severler bunu.

Sevgiler ve guzel bir gun dileklerimle.

Mutfak Havlusu dedi ki...

çikolatasının yoğunluğu açısından çok güzel görünen bir kek
ellerine sağlık.

ev perisi;) dedi ki...

Sürekli yaptığım pratik keklerdendir kendileri ellerine sağlık canım...
Herkese tavsiye olunur...
muhabbetle...

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim harika gorunuyor
yeni adresim
http://ninomutfakta.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

kek super ellerıne saglık canım. bende bir bebekli olarak bişeyler yapmaya çalışlıyorum ondan vakıt buldukça. yeni tarıflerını sabırsızlıkla beklıyorum opuyorumm.

İLKAY dedi ki...

Rabiacığım kek nefis görünüyor....
ellerine sağlık...
sevgiler,
İlkay

Adsız dedi ki...

merhaba bloklar arasında gezinirken tarifinize denk geldim. dün akşam büyük bir keyifle uzun bir aradan sonra mutfağa girip birşeyler yapmanın keyfini çıkardım sayenizde. Ama sonuçta birşeyleri yanlış yaptım sanırım. sadece tarifte ceviz var ben evde olmadığı için koymadım. kek fırından çıktığında güzel kabarmış güzel pişmişti. kalıptan çıkardığımda farkettim ki bütün damla çikolatalar aşşağıya çökmüş. sebebini çözemedim tarifi sizinkiyle birebir uyguladım acaba unumu az geldi? durum yenilmiycek gibi değildi sadece görüntü şık değildi afiyetle tabiki yendi. ellerinize sağlık.
binnaz dağdeviren

Banu dedi ki...

Merhaba Rabia hanim
Blogunuzu uzun zamandir takip ediyorum aralarda tariflerinizden deniyorum.
Ve bende bir blog actim....
ziyaretlerinizi beklerim....

hayatinlezzetleri.blogspot.com

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor kek.


sevgiler...

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller canım....

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller canım....

Damak Tadı dedi ki...

Ellerine sağlık çok nefis görünüyor kekin canım..Aşağıdaki hamurcuklar ise ayri bir lezzet..

Mübarek Mevlid kandilini kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim.


Sevgiler

NiNo dedi ki...

ellerine saglik enfes gorunuyor canim kandilin mubarek olsun

makcig dedi ki...

Eh ama ben halen sabırla portakallı pasta tarifi bekliyorum.Hızlan bakalım arabacı güzeli.Şehr-i Bursa'dan sevgiler....

Feyza Fidan dedi ki...

Harika bir görüntüsü var kekin, belliki yumuşacık, ellerin dert görmesin,
Sevgiler...

sekergibi dedi ki...

canım
ellerine sağlık kek harika görünüyor.
hep uğruyorum ama yorum yazamıyorum.
hızlı turlar yani...
neyse sevgiler

Ayse Pamuk dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor

Aybike Ceylan dedi ki...

Rabia,

Umarim iyisinizidr, bir problem yoktur. Ne zamandir gorunmedin de merak ettim.

Sevgiler.

uygarimizlahayat dedi ki...

Selam kek harikaa görünüyor ellerine sağlık, uzun zamandır yoksunuz, bir problem olmaması dileğiyle, sevgiler...

Hanife dedi ki...

Rabia'cigim,
Nerelerdesin, merak ettim seni..
Bu arada sobeledim seni:)
Sizleri cok opuyoruz..

Unknown dedi ki...

Rabia'cim,
Omac'in tarifini aldim.Kesin deniycem.Umarim guzel olur.Operim.

Sevil Şahin dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;10.03.2008--10.04.2008 Tarihleri arasında EN GUZEL PASTA YARIŞMAMIZ VAR http://birdemliksohbet.blogspot.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL PASTA TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "EN GUZEL PASTA YARIŞMASI 1" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......SEVİL
Bu haftaki ev sahibemiz http://mucizembenibul.blogcu.com

özlem dedi ki...

Rabia'cım teşekkür ederim. Seninde Bayramın kutlu olsun.Evet senin tekrar sitende bişeyler paylaştığını görmek isterim.Tariflerin çok güzel.Başarılarının ve yazışmaylada olsa sohbetimizin devamını dilerim.Sevgiler..

bahar dedi ki...

Merhabalar, “hediyeleşme” üzerine güzel bir etkinliğimiz var, katılmanızı arzu ederim. Ayrıntılar sayfamda, sevgiler.

Bebek Mağazaları dedi ki...

Merhaba.Güzel tarif olmuş ellerinize sağlık.Size bir site tavsiyesinde bulunacağım.Türkiyede bulunan tüm Bebek Mağzaları http://www.bebekmagazalari.com sitesinde.Sizide bekleriz.