Salı, Aralık 12, 2006

Otlu Çubuklar ve Zeytinlerim


Hafta sonu Utku beyimiz yesin diye poğaça hazırlamak istedim. Tabi herşeyden olmalı içinde, bir de kolay yemesi için çubuk olsun dedik. Portakal ağacından aldığım bu tarifi uyguladım. Tarife sadık kalmadım açıkcası. Dereteotu yoktu, taze nanem de yoktu vee maydanozum da çok azdıı. Ama olsun kafaya koymuştum bir kere. Yapacağım dedim ya. Olan malzemelerle idare ettik. Ne yapalım bir dahaki sefere malzemelerin hepsi ile yaparız Utkumuza. Utku beyimiz sabah aç karnına çubukları görünce "maammaa" diye sevinç çığlığı kopardı ve iki eline birer tane aldı. Bir tanesini yedi, diğerinin parçalarını süpürdüm malesef.

Köyümüzden gelen zeytinlerimizi de tatlılandırdım. Siyah olanı dilimleyerek tatlandırdım. Yeşilin ise çekirdeklerini çıkararak. Dilimleme ve çekirdek çıkarma işlemlerini benim vaktim olmadığı için anne sultan halletti. Gerisi ise sürekli zeytinlerin suyunu değiştirmekten ibaret. Servis ederken de zeytinyağ, limon, kekik ve kırmızı biber de ekleyince deymeyin keyfimize.
Muhabbetle...
Not: Yemek etkinliği için henüz bir şey yapamadım. Gerçi daha önce de hiç katılmamıştım ama. Bu defa kararlıyım ben de katılacağım. Bu akşam denemelerim başlayacak.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Uff Rabia...
Öldürdün beni yani...:))
Ya sen bilmiyor musun ki ben böyle hamur işlerine nasıl sulanırım...:)
Sonra eve gidiyorum,bu yorgunlukla gece yarılarına kadar uğraş dur.
Yemeğe halim kalmıyor...:)
Şaka bir yana,canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor...
İnşaAllah deneyeceğim.
Tabi haftaiçi birgün olmamak şartıyla...:)

Sevgiyle...

(Songül)

Hülya dedi ki...

Sevgili Rabia;öncelikle çalışan bir anne olduğun için sana bol şans.Benim iki oğlum var ve hergün maceralarına yenileri ekleniyor.Beni inanılmaz şaşırtıyorlar.Yemek bloğu olarak açıldığım bu sularda birdenbire oğluşlarımın sürprizleri devreye girince iş çığırından çıktı bende...
Tüm annelere kolay gelsin...Özellikle çalışan annelere;)))

*Ra dedi ki...

Songül bunlar tam sana göre gerçekten de. Senin Evden getirdiğin börekler unutulacak gibi değil canım. Ne güzel şeylerdi onlar. Yine olsa da yesem.

Hülyacığım merhabalar. Çalışan bir anne olmak gerçekden de çok zor. Bir de benimki gibi ayrıntıya önem veren bir eşiniz varsa herşey daha da zorlaşıyor. Galiba insan alışıyor zamanla. Teşekkür ederim ziyaretin için.
Muhabbetle...