Pazartesi, Ocak 15, 2007

Enchilida


Sonia'nın ev sahipliğini yaptığı etkinliğe, uzun uzun düşündükten sonra Enchilida ile katılmaya karar verdim.
Enchilida; bir Meksika yemeği. Tarifini bir kaç kaynaktan derleyerek hazırladım. Sonra da kendime göre malzeme ölçülerini oluşturdum.  Tortillaları sabahleyin hazırlayıp kaldırmıştım. Hazır da alabilirsiniz. Ben yine kendim yapmayı tercih ettim. Akşamleyin de içini hazırlayıp fırınladım. Bu şekilde kolay oldu.

İç Malzeme:
  • 8 ad. tortilla ekmeği(tarifi aşağıda)
  • Enchilida sosu(tarifi aşağıda)
  • Yarım bardak pirinç
  • 1 su bardağı kaynamış su
  • 1,5 ad. tavuk göğsü
  • yarım kutu mantar
  • yeşil biber- kırmızı biber
  • 1 küçük soğan
  • 2 y.k domates salçası
  • yeteri kadar sıvı yağ
  • tuz- karabiber
  • 2 su bardağı kaşar(asıl tarifte mozzerella) peyniri
Tortilla
  • 1 bardağa yakın ılık su
  • 50 gr. tereyağ
  • kabartma tozu
  • tuz
  • aldığı kadar un
Enchilida sos
  • 1/2 su bardağı su
  • 1/2 su bardağı zeytin yağ
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 4-5 diş ezilmiş sarımsak
  • 2 y.k salça
  • tuz-karabiber-kimyon
  • 1 ad. kuru soğan

Yapılışı:
  • Tortilla hamuru yoğrulur ve dinlendirilir.Tabaktan biraz küçük 8 adet yufka açılır. Teflon tavada ters yüz ederek pişirilir.
  • Yağ ile salça kavrulur ve yıkadığımız pirinçleri ilave ederek pilav pişirilir.
  • Ayrı bir tavada, küp küp doğradığımız tavuk göğsü kızara dek pişirilir . İnce ince doğradığımız soğan, kırmızı ve yeşil biber ilave edip soteleyelim, tuz karabiber atalım. Kıydığımız mantarı da ekleyelim. Mantarlar suyunu salıp, çekene kadar pişmesini bekleyelim.
  • Hazırladığımız karışımı, pilava ekleyelim.
  • Tortillaların arasına iç harcımızdan koyup, biraz da rendelediğimiz kaşardan ilave edelim. Rulo şekilde saralım. kaşarın bir kısmını üzeri için ayıralım.
  • Enchilida sos için tüm malzemeleri bir tavada pişirip, ruloların üzerine dökelim. Ayırdığımız kaşarı da üzerine koyup yaklaşık 15 dk. fırınlayalım.
Etkinliği merakla bekliyordum. Şimdi ne harika pilavlar vardır. Daha önce yapmamış olsaydım Yer fıstıklı pilavı ya da Antep Fıstıklı Dolma hazırlamakdı niyetim. Tekrar hatırlatmış olayım diye link verdim.
Tarif için faydalandığım yerler Asya ve yabanci siteler.
Yapar da beğenirseniz afiyet olsun sizlere.
Muhabbetle kalın...
Soniacığım bu kadar güzel bir konu belirlediğin için teşekkür ederim sana. Kolay gelsin.

20 yorum:

munevver dedi ki...

Rabiacığım,günaydın!Yemeğini çok beğendim.Eline sağlık.
Sana adresimi yazarak mail gönderdim.Haberin olsun.
Sevgiyle,nanelimon..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Rabia! Senin tarifin de çok güzel görünüyor. Bu arada dün metroya gittik ve çok çok kalabalıktı. sakın sen de haftasonu gideyim deme :)

Adsız dedi ki...

Rabiacım elelrine sağlık nefis bir lezzet olmuş Tortillalı tarifleri çok seviyorum ben tortilla yerine krep kullanıyorum bazen.Etkinlikde yine güzel lezzetlerle buluşucaz bende güzel pilav tarifleri olacağını düşünüyorum.sevgiler.
www.blogcu.com/susam
www.pastacikiz.com

*Ra dedi ki...

Münevver hanımcığım ben de sizin Tartınıza hayran kaldım. Sizin de ellerinize sağlık.
Adresiniz ve tel.niz var bende şuan. Bu aralar kafam o kadar meşgul ki. Utkunun bakıcı ya da kreş de olması durumu beni çok yoruyor. En kısa zamanda size bilgi vereceğim.

Naile böreğini gördüm ne de güzel olmuş. Ben yağda kızardığı için cesaret edemedim. Karşı koyamayıp çok yicem çünkü. ;) Zaten bir daha gitmek cesaret ister. 15 dk. park yeri aramıştık. O kadar kalabalık olunca bir an önce çıkmak istiyor insan. Eve yakın, akşam yemekten sonra gidebiliriz. Teşekkürler canım.

Susam mrhabalar canım. Aslında krep ile mi yapsam diye düşünmedim değil. Ama Enchilida demek için tortilla gerek. Ben de taridin aslına uydum. Pirinç pilavına bayılan ben merakla pilavlı tarifleri bekliyorum.

Muhabbetle...

Adsız dedi ki...

rabia hanım ellerinize saglık çok degişik ve leziz bir yemek olsa gerek.:) bol acı bu yemege çok yakışır sanırım....betül

Hesna dedi ki...

Rabiacım Merhaba
Yine nefis birşey yapmışsın. İç malzeme ve sos çok lezzetli görünüyor. Tortilla ve kaşar peyniriyle de çok güzel olmuştur eminim.Eline sağlık.

Bu arada Utkucukla ilgili fazla endişelenme. Hissettiklerin genelde bütün çalışan annelerin hisleri gibi. Ama kendin içinde birşey yapmalısın bunun için sakın suçluluk duyma.Zaman içerisinde de Utku ve kreşi ile ilgili endişelerinde azalır, rahatlarsın umarım.

Sevgilerimle
Hesna

*Ra dedi ki...

Betülcüğüm merhabalar. Seni tekrar burada görmek ne güzel. Kesinlikle acı çok yakışıyor. Benim kullandığım biberler de acıydı. Tabi tercih olayı bu. Teşekkür ederim ziyaretin için canım.

Hesnacığım; hiç şüphen olmasın çok yakıştı. Biz beğenerek yedik. Denemeni tavsiye ederim canım.
Hesnacığım zamanla Utku da alışacak ben de alışacağım galiba. Zaman neler gösterecek bakalım.
Teşekkür ederim ziyaretiniz için.
Sevgilerim ile.

yemek dedi ki...

Değişik bir tat Rabia, ellerine sağlık, Dememek isterim.

Tuba dedi ki...

Rabia'cigim, ellerine saglik, epeyi ugrasmissin. Enchilida'yi cok iyi bilirim, bizim buralarda her iki dukkandan biri Meksikan oldugu icin. Cok guzel olur ve senin tarifin onlarinkinden bile nefis gorunuyor. Emegine saglik arkadasim, sagolasin paylastigin icin, sevgilerle,

Adsız dedi ki...

merhaba rabia ne degişik bir yemek hazırlamıssın,ilk kez görüyorum,harikaaa..ellerine sağlık..ben de deneyeceğim..

*Ra dedi ki...

Lavantin kesinlikle denemeni tavsiye ederim.

Tuba biraz bulaşığı fazla çıktı sadece o kadar. Bu lezzete değer ama. Beni gururlandırdın inan. Çok teşekkür ederim. :)

Süheylacığım merhabalar. Tadı da değişik. Ben eşimden biliyorum o beğenmediği şeyi yemez normalde. Ama kalan son iki parça bir ona bir bana düşüyorken benimkinin de yarısını yedi. Tekrarını da istedi. Bu yemek etkinlikleri çok işine yarıyor beyfendinin. Pek mutlu.

Muhabbetle kalın.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Rabia'cığım,
Ellerine sağlık nefis olmuş canım..

Meksikan restaurantlarının vazgeçilmezi benim için Enchilida..

Seninki de çok başarılı olmuş,hatta çok daha lezzetli gözüküyor.Afiyetler olsun,umarım belki bizede yaparsın.)))

Şaka şaka tatlım..

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Sevgilerimle..Gül

Nukhet dedi ki...

Ellerine saglik Rabia

Bak meksika restaurantina gideriz ara sira ama bu yemegi bilmiyordum. Kendim ugrasir miyim bilmem ama once enchilidayi disarda deneyecegim. Sevgiler

*Ra dedi ki...

Gül hanım merhabalar. Siz bana gelecek olsanız ben enchilida ile kalır mıyım. Neler neler hazırlarım. Beğenmenize çok sevindim. Sevgilerimle..

Nükhet merhabalar. Tortillayı dahi kendim yaptım. Severim ben yaptım demeyi. :))
Sen de denemelisin.

Sevgiler.

LaMa dedi ki...

Cok guzel kesinlikle!
Tortilla tarifi de vermissin super;)
Tu tu tu sana :))
Sevgiler

not:torillada "aldigi kadar un "yaklasik ne kadar oluyor?

*Ra dedi ki...

Lama merhaba. Ben tortillayı yaparken önce sıvı malzemeleri ve yağı kattım karıştırdım arkasından unu ilave ettim canım. Yumuşak bir hamur elde edene kadar az az ilave yaptım. O an için ölçemedim.
Öpüldün canım. Süslü Lama :)))

Adsız dedi ki...

merhaba rabia,

ne güzel bir tarif bu böyle. Hem değişik hem de iştah açıcı :)

Ellerinize sağlık

sevgiler

umran dedi ki...

guzel degisik bir tarif denemek lazim.ellerine saglik rabiacim.

ArMeda dedi ki...

merhaba Rabiacım ben ne yazık ki etkinliğe katılamadım ama senin tarifin çok güzel ellerine sağlık canım sevgiler...

*Ra dedi ki...

Zerrinciğim ben de ilk defa denedim. Memnun kaldık. Her zaman yapılacaklar arasında şimdi.

Umrancığım kesinlikle denemelisin. Sarımsağı seviyorsan özellikle de.

Arzucuğum etkinliğe katılmadığını farkettim. Umarım bir daha ki sefere tarifini görürüz.
Bu arada bu ayın konusu hala belirlenmedi mi?
Merak ediyorum ama.

Sevgiler. Ziyaretleriniz için teşekkürler.