Pazartesi, Eylül 17, 2007

Marmelatlı Kurabiye

Yabacısı olmadığınız bir kurabiye çeşidi biliyorum fakat dut marmelatının kurabiyeye ile uyumunu görmenizi istedim. Kara dut hem çok fadalı -özellikle de kansızlığa çok iyi geldiğini duydum- hem de çok lezzetli.

Kurabiyenin tarifini blogları ilk keşfettiğimde çıktısını almışım. Nereden aldığımı hatırlayamıyorum dolayısıyla.

Malzemeler:

  • 1 pk margarin
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 yumurtanın sarısı(beyazı yüzüne)
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk kabartma tozu
  • aldığı kadar un

Üzerine ; çekilmiş fındık ve yumurta beyazı

İçine, herhangi bir marmelat

Yapılışı :

  • Margarin ve şeker yoğurulur. Kalan malzemeler de eklenerek yumuşak bir hamur elde edilir.
  • Parmağınız ile ortasını oyarak önce yumurta akına sonra çekilmiş fındığa batırılır.
  • 170 derecede pişirelim.
  • İçerisinde kabartma tozu olduğundan verdiğimiz şekilde kalmayacaktır. Pişme esnasında tepsiyi çıkarıp bıçağın arka kısmı ile çukurları belirginleştiriyorum.
  • En son marmelat konur.

Münevver ablacığım yeni bir oyun için beni sobelemiş. İyi de etmiş. Ben de kendimi sorguladım bir süreliğine. Ben neyi seviyorum diye düşünmek güzeldi. Teşekkür ederim Münevver ablacığım.

Evim temizlik kokuyorsa -özelikle banyo ve mutfağım temizken- odalarda işleri bitirmenin hafifliği ile gezinmeyi ve üzerine sırt üstü yatıp televizyon izlemeyi severim.

İş dönüşleri Utkuma kavuşmayı severim. Onun şımarık şımarık Yabiyaaa diyerek bana koşmasına bayılıyorum.

Kitabın son sayfasını (özellikle romansa) okuyup gözlerimi kapatıp uzun uzun düşünmeyi, hayaller kurmayı severim.

Bu arada Ramazanınızı kutluyorum. Güzel bir hafta dileği ile...

Sevgilerimle.

10 yorum:

kakaolusevgi dedi ki...

SENİN DE RAMAZANIN HAYILRI VE BEREKETLİ,SEVDİKLERİNLE BERABER GEÇSİN.
SEVGİLERİMLE.

Unknown dedi ki...

canım merhaba, bende sobelemiştim seni, isabet olmuş cevaplaman :-))

yemek dedi ki...

Ramazan geldi geleli pasta yapmaya çalışıyorum ama sanki malzemeler kararlaştırmış gibi bir türlü uyum sağlayamıyorlar.:))
Kurabiyen harika, oruçlu oruçlu ne canı istiyor insanın.
Ben de bayılırım temizlik yaptıktan sonra ki o heraklık hissine.
Yeniden yazını okumak çok güzel!

Calimero Mutfakta dedi ki...

Merhaba,kurabiyelr nefis gorunuyor ama sunum da cok şık olmus.. alttaki mor ortu galiba cok ustaca bi fotograf olmusçç ellernize saglik

Saliha dedi ki...

RABIACIM,DUTKREMALI PASTAN VE KURABIYEN GUZEL GOZUKUYOR..PASTADAN SONRA HEMEN DUT ARAMAYA BASLADIM BILIYORMUSUN:)) AMA YOK BULAMADIM:))BELKI RECELINI BULURUM ONDANDA OLUR HERALDE DEGILMI?SEVGILERLE
BU ARADA SAYFAM DEGISTI ARKADASIM....SALİHA

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım...Hayırlı ramazanlar ...Selamlar....

hatice dedi ki...

Sevgili Rabia, dut marmelatı çok yakışmış ellerine sağlık..sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Rabia,
Ellerine saglik, o kadar canli duruyor ki kurabiyen, uzanip alsam?
Sevgiler

nilay dedi ki...

Kurabiye harika görünüyor Rabia'cım...ellerine sağlık

sevgilerimle

yaban mersini dedi ki...

sanırım bu herkesin çok sık kullandığı bir tarif kurabiye hamuru için olan yani.o yüzden nereden aldığnı hatırlamıyorsundur..harika görünüyorlar..ramazanda kurabiye pasta yapımına ara verdim ama aklımı çeldi resim..bu arada sevdiklerin sevilmeyecek gibi değil..onları ben de sevdim.slmlar.