Perşembe, Nisan 12, 2007

Elmalı Kurabiye

Hafta sonu gelmeden, size hem elmalı kurabiyelerimi anlatayım hem de süprizimi söyleyeyim dedim.
Bu elmalı kurabiyelerin üzerine, elmalı kurabiye tanımam. Cevizi, elması, tarçını bol, hamuru ince olup, yerken ağızda dağılmalı benim kurabiyelerim. Ekmek yer gibi çiğnememek gerek.
Elmalı kurabiyeyi bir de bu şekilde denemenizi tavsiye ediyorum.

Malzemeler:
  • 1/2 paket margarin ya da tereyağ
  • 1/2 su bardağı yağ
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1 pk vanilya
  • aldığı kadar un
  • içine; 5 adet orta boy elma, ceviz, tarçın, şeker
Yapılışı:
  • Öncelikle elmalarımızı rendeleyelim. Şeker ile birlikte tavaya koyarak kısık ateşte pişirelim. Elmalar suyunu salıp tekrar çekene kadar pişirelim. Suyunu çekmesi önemli. Piştiğini anladığımızda cevizi ve tarçını ilave edelim. Tüm bunları sizin göz kararınıza bırakıyorum. Cevizini bol kullanmayı severim.
  • Hamur için gerekli malzemelerden yumuşak bir hamur elde edelim. Oldukça kolay toparlanan bir hamur oluyor.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde bir parça koparalım ve avucumuzun içinde yuvarlak olacak şekilde bastırarak açalım. İçine harcımızdan koyarak kapatalım.
  • Yağladığımız tepside 170 C de kızara kadar pişirelim.
Kurabiyelerin kalanını buzdolabında saklamanızı tavsiye ederim . Bu şekilde hamuru yumuşamamış oluyor.
Aynı zamanda pazartesi size bir süprizim olacak. Beni bekleyin güzeller.
Sevgilerimle...

31 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Rabiacığım, ben elmalı kurabiyeyi pek tercih etmesem de bunu merak ettim. Sen yazında hemen not alayım da elmalı kurabiye yapmam gerektiğinde senin tarifi uygulayayım.

Bu arada süprizin neymiş baya merak ettim, güzel bişeydir umarım.

Sevgiler..

yemek dedi ki...

Aynen katılıyorum, elmalı kurabiyenin nasıl olması gerektiği konusuna.
Kıtır kıtır tabiki.
Rabia bende çok merak ettim bu süprizini.

Adsız dedi ki...

Sevgili rabia elmali kurabiyeye bayilirim cok guzel gozukuyorlar,ellerine saglik.bu arada pazartesi cok uzun degil mi nasil bekleyecegim pazartesini?saglicakla kal.

Betül dedi ki...

Rabiacım çok merak ettim şimdi ama:)ay acaba süpriz nedir? canım bende çok seviyorum elmalı ve tarçınlı herşeyi eline sağlık.
Öptümmmm

akçahan dedi ki...

Bir elmalı kurabiye sever olarak tarifinizi bekliyorum. Elinize sağlık, güzel günler dileği ile.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım harika görünüyorlar elmalı kurabiyelere bayılırım bide seninkini deneyelim bu arada şu sürprizide çok merak ettim nasıl bekliycez pazartesiyi şimdi :((

Adsız dedi ki...

Merhaba...
Annemin elmalı kurabiyeleri senin sitende:)
hem tadı hem de şekilleri aynı ellerine sağlık...
Esra

Adsız dedi ki...

rabiacığım elmalı kurabiyeyi çok severim ellerine sağlık.Sürpriz yeni bir pasta mı acaba ?

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyor rabiacım benimde eşiminde ortak olarak sevdiğimiz bir hamurişi ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

merhaba rabiacığım. ben de uzun zamandır ince hamurlu bir elmalı kurabiye tarifi arıyordum. ellerine sağlık :)
bu arada okumayı sevdiğini bildiğim için elmalı kurabiye yorumuyla alakasız bir şey yazacağım buraya hazır yorum bırakmışken. geçenlerde internette gezinirken bir site buldum. ben kitaplarımı genelde kitapyurdundan yada ideefixeden falan sipariş veriyordum. ama www.ilknokta.com diye bi site buldum tesadüfen. hatta bu sitede hiçbi yerde bulamadığım bir kitabı buldum ve daha da ilginç olanı, kitabı yayınevindekinden bile daha ucuza aldım :)
ilgini çekeceğini düşündüğüm için sitenin adını buraya yazayım dedim. ben dalıp gidiyorum bu siteye , umarım işine yarar

:)))

Adsız dedi ki...

o kadar şeyi yazdım, tavsiye edeceğim kitabı unuttum. oldu mu şimdi?
nermin bezmenin bir romanını okudum geçenlerde."Kurt Seyt & Shura" adı. bu verdiğim linkte tükendi diyor ne yazık ki ama mutlaka okumalısın. bir de eğer ruhunu dinlendirecek tatlı ve biraz da ilginç bir kitap istiyorsan Cornelia Funke'nin Mürekkep Yürek adlı kitabını mutlaka mutlaka mutlaka okumanı öneririm. ah ne güzeldi. aylar oldu tadı hala damağımda :)

Adsız dedi ki...

Rabia kurabiyeler çok güzel görünüyor eminim çok da lezzetlidir. Ama süprizi de çok merak ettim .??pazartesi sabahtan buradayım

Hesna dedi ki...

Rabiacığım
Elmalı kurabiye nefis görünüyor eline sağlık canım.

Hesna

*Ra dedi ki...

Naileciğim yarım ölçü de olsa denemeni tavsiye ederim. Süprizimi sana bile söylemem. Merak et bakiimm. :))

Lavantin, senle zevklerimizi benzetiyorum zaten. Ben bir yerde yedim elmalı kurabiye diye verdiler. Kalın kalın hamur arasına azıcık iç koymuşlar kapatmışlar. Ne şekeri var, ne elması ve cevizi. Sadece kalın yumuşak bir hamur vardı. Ondan sonra elmalı kurabiye kriterlerim oluştu benim de. :))

*Ra dedi ki...

Açelya eğil kulağına fısıldayayım. :))

Betül, artık merak etmiyorsundur sanırım. :))

Akçahan, tarifi ekledim en kısa zamanda iadeyi ziyaretinize geleceğim. Sitenizi inceledim gerçi. Sık kullanılanlara ekledim bile. Teşekkür ederim. Sevgilerimle...

Kiraz, kesin denemelisin. Fikrini benimle paylaşmayı unutma ama. Pazartesiye ne kaldı değil mi? Ben de heyecanla bekliyorum.

Esracığım, ben bu şekilleri de çok seviyorum. Burada yapılan bir kurabiye var kereviç. Onun gibi oluyor. Teşekkür ederim canım.

*Ra dedi ki...

Sedacığım, ip ucu yok canım. Pazartesiyi bekleyelim bakalım. Ay çok heyecanlıyım. :))

Özlemciğim, o halde denersin değil mi? Bana da anlat nasıl olduğunu denersen.

İremm, sana ulaşmayı ne çok istedim anlatamam. Keşke dedim keşke blogu olsa da böyle arayıp durmasaydım diye. Ben de gidip ona güzel düşüncelerimi yazsaydım dedim. ilknoktayı ben de biliyorum. oradan sipariş vermedim henüz. Kitap yurdu ile karşılaştırıyprum fiyatları. İlknoktada daha ucuz olduğu zamanlar oluyor. Kitap yurdundan da puanımı biriktirmek istiyorum. Tavsiye ettiğin ktabı hemen sipariş edeceğim. Çok memnun oldun. İnan tavsiye üzerine kitap almayı çok seviyorum. Bu arada Nailenin sayfasındaki yorumunu da okudum. Çok sevindim inan. Allah kabul etsin inş. bir mail adresi bırakırsan en azından sana mail atayım. Sevgilerimle...

*Ra dedi ki...

Nur hanım sizi takip ediyorum ben de, son pastanızı çok beğendim. Pazartesi bekliyorum sizi de. :))

Hesnacığım, tadı da güzel canım. Denemeni tavsiye ederim.

Sevgilerimle...

LaMa dedi ki...

Bu sefer suprizi tahmin edemedim ,hic ipucu yok ki!
Yoksa Lamali pasta mi yapacaksin :D Oh oh, bana uyar:)
Iyi hafta sonlari Rabia'cigim...

HULYA dedi ki...

Sevgili Rabia,
kurabiyelerin gerçekten de çok nefis görünüyor.Kıyır kıyır.İçinde elma olan herşeyi çok seviyorum zaten.Bu arada süprizini ben de çok merak ettim.Pazartesi ilk işim sitene bakmak olacak inşallah. Sevgiler

Adsız dedi ki...

eee ama pazartesiye çok var.ben merak ederim şimdi..ama sen yapıyorsan beklemeye değer..canım..bu arada elmalı kurabiyeye bayıldım.annem yapar ben de onun gibi yapamıyorum diye yapmam hiç ama bu sanki onun gibi olacak.denemem lazım.selamlar..

Adsız dedi ki...

Rabia canim, malını satmayı biliyorsun sen! :) yani elmali kurabıye tarifini anladım da nasil boyle insanin canini cektiriyorsun onu anlamadım! bir de suprizin varmis, pazartesi sendeyim :) merakliyimdir ben!
Geleyim 3x3 oyununa, 2.2 ve 2.3 sorularına verdiğin cevaplar çok hoşuma gitti..İnsallah hersey gonlune gore olur canım..Sonra bonıbonlu kurabıyelerde nefis olmuş..sonra catlak kurabıye yazına baktım aa dedım sonunda bu kıza yorum yazmısım ben! baktım yoruma bu yorum benım olamaz, biri adıma yorum yazıyor :) en sonunda 1 nisan oldugunu anladim :)) kendi kendime eğlendim sayfanda canımm..Bu arada benımde bır suprizim var, sana komsu gelıyorum..Mekani değiştiriyorum :{ artık yorumlara boğarım senı de..:)
iyi haftasonlari
sevgilerle

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Rabia,
Ellerine saglik, gercekten kiyir kiyir olmus. sevgiler

Adsız dedi ki...

Rabia'cım elmalılar çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, iyi hafta sonları...

Adsız dedi ki...

tekrar merhaba,
bu akşam istanbula, ordan da gece yarısından sonra falan ciddeye uçacağım inşallah. blogları bi süre rahat bırakacağım ;)
ama nasip olursa ırak fuarında gaziantepte olacağım. o zaman bi bahaneler bulup sizinle tanışmayı çok istiyorum ne yalan söyleyeyim. ben de imreniyorum size, bir blog açmayı düşünüyorum aslında. ama ben antepli değiliiiiiim.yani sizdeki o genetik mutfak bilgisi bende pek yok. ben sadece bol bol kurabiye yaparım başka bişey bilmem ki :(
önce biraz antrenman yapayım sizin tariflerle, ay bu kadar becerikli hanımın arasında benimkiler pek komik kalır yoksa :)
bu arada iyi dileklerin için çok teşekkür ederim. bilgisayarımı götürmüyorum yanımda ama maillerimi düzenli olarak kontrol etmem gerekiyor elbette. aşağıda adresim yazılı, msne de ekleyebilirsin. o kadar sevindim ki bu kalbin kalbe karşı olması durumuna bilemezsin. inşallah bir gün tanışırsak, sizin buraya yazdığınız satırların, o çok sevdiğim şehrin özlemini nasıl hafiflettiğini anlatırım. hatta mailine cvp olarak yazabilirim sanırım. berin sen ve naile farkında olmadan çok güzel bir iyilik yaptınız bana buraya yazdığınız satırlarla.
hikaye uzun yerler dar...
Allaha emanet ol, utkucuğuma bir sürpriz var umreden inşallah ;)

rah_irem@hotmail.com

Papatya dedi ki...

Sizin ve ailenizin kulturlerini mutfaginiza yansitoyor olmaniz cok guzel.. sayfanizi ilk ziyaret edisimdi, tekrar gelecegim :)
Ben de beklerim...

Özlem dedi ki...

Rabia' cığım ellerine sağlık. Kurabiye hem lezzzetli hem pratik gözüküyor.
Süprizi de merak etmemek mümkün değil tabii ki :)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Rabia önce sen söyle süprizini sonra da ben! :)
Ama Gaziantepe taşınmıyorum o kadar söyleyeyim..:)
sevgilerle

Hanife dedi ki...

Rabia'cigim,
Mesajin icin cok tesekkur ederim..
Kurabiye cok guzel olmusa benziyor, ellerine saglik.. Ne zamandir elmali kurabiye yapmamistim. Canim istedi gorunce:)
Sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Sevgili Rabia'cim,

Benim bilgisayarimin azizligi,yenisi alamam durumu,ve tamiri beklerken sende cok sey kacirmisim.En cokda sikitnili doneminde yaninda olamamisim:((Umarim gecmistir o sifat sikintisi canim...okudum okudumda icim sikildi...Hepimiz giriyoruz o kabz haline.Uzun surmesin yeterki...

Simdilik opeim canim.Yaptiklarindan kalpli browniyi oyle sevdimki:))ellerine saglik.

*Ra dedi ki...

Lamacığım, bu defa çaktırmadım. Anlayamazsın tabi. :)) Ama bir gün senin için Lama yapciiimmm. inş.

Hülyacığım, elmalı kurabiye hoş oluyor gerçekten de. :) Süprizimi biliyorsundur artık.

Süheylaa, canım nerelerdesin. kaç zamandır yoksun. Sen bir de bu tarifi dene canım. Özledim seni.

Yaman Ayşe, bilirim tabii :))
Cevaplarımı beğenmene sevindim. O yorum tam 1 nisan şakasıydı canım. Okurken gözlerim ayrılmıştı. Bak ben süprizimi söyledim sen de söyle hadii..

Aybikeciğim umarım biraz daha iyisindir. Teşekkür ederim yorumun için.

Ebrucuğum, çok teşekkür ederim canım. Tadı da nefis inan bana. Normalde bu kadar iddialı olmayı sevmem ama gerçekten beğenmişsem tavsiye etmekten de kaçınmıyorum.

*Ra dedi ki...

İremciğim, umreni Allah kabul etsin şimdiden. İremciğim bir an önce sana da blog açmak gerek. Antepde olduğunda ise görüşmek isterim tabiki. Seni msn ye ekliyorum canım. Daha detaylı görüşmeyi oradan yaparız.

Papatya, sık sık beklerim. Ben sizi hatırlıyorum. Kızınız Mayayı da. Ben de iadeyi ziyaretinize geleceğim.

Özlemciğim, ben iki arada bir derede yetiştirebiliyorum. Zor denilemez yani.

Ayşe anladım süprizini. Geliyorum yeni yerine.

Hanifeciğim, mesajın ne önemi var. Önemli olan kendini iyi hissetmen. Umarım daha iyisindir canım.

Gülenaycığım biliyorun senin bilg. bozuk olduğunu. İnce düşünceli arkadaşım benim. Şuan daha iyiyim. Biraz toparlandım canım. Çok teşekkür ederim. canım benim.

Sevgilerimle...