Cuma, Kasım 10, 2006

Kabak Oturtma ve bir Tavsiye


Malzemeler:
  • 1 kğ orta boy kabak
  • 400 gr az yağlı kıyma
  • 1 büyük boy soğan
  • 3 diş sarımsak
  • Tuz-karabiber-kırmızıbiber
  • 2 ad. domates
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 bardak su
  • kızartmak için yağ
Yapılışı :
  • Kabaklar iki kesilerek kalınca oyulur ve kızartılır.
  • Diğer taraftan bir küçük bir tencerede kıymamızı pişirip arkasından soğan, sarımsam ve baharatlarını koyarız.
  • Kıymalı harcımız hazır olduktan sonra oyduğumuz ve kızarttığımız kabaklara paylaştırıyoruz.
  • Kabakları kapatmak için de domates dilimleyim üzerlerine koyuyoruz.
  • Salçalı su hazırlayıp 180 C fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Yanında da pirinç pilavı güzel gider doğrusu. Ben kızartma yaptıktan sonra kabakları da atıp kızartıyorum. Bir ya da iki gün sonra kabak oturtma yapıyorum.
Gerçi kızartma çok sık yaptığım bir şey değildir ama arada kaçamak yapıyoruz. Pişman olmayacağınız bir yemek.



Ve bir tavsiye...
Aşureyi sevip de benim gibi yapma fırsatı bulamayanlara Dr. Outkerin aşuresini şiddetle tavsiye ediyorum.
Afiyetler olsun herkese. Sevgiler.

Hiç yorum yok: