Pazartesi, Mart 12, 2007

Dondurmayı Kızartalım mı?

Dondurmanın kızartılabileceğini, 1998 yılında Bodrum'da gittiğimiz Çin lokantasındaki aşcıdan duymuştuk. Çok ilginç gelmişti. O akşam yiyememiştik, kendileri yapmaya başlamamış fakat İzmirdeki yerleri yapıyormuş.
Derslerinden ve arkadaşlarından başka bir şey düşünmeyen 17 yaşındaki bana sadece ilginç gelmişti. Bir gün yapacağım hiç aklıma gelmezdi.
Oysa bildiğimiz Maraş dondurması. Bana göre çok güzel olmuştu. Hatta komşumuz Safiye ablaya da gönderdim ve oğlu Utku; "Rabia abla yine isterim, harika olmuştu" dedi. Ah güzelim benim, bir daha yapmayı gözüm yemiyor. Neden derseniz, kızartma işlemlerini fritöz ile balkonda yaparım. O yağlı buharın mutfağa sinmesi ve evin yağ kokmasına tahammül edemem. Bu işlem de fritözde olacak gibi değil. Aslında fritözün süzeği kullanmadan da yapılabilirdi. Aklıma şimdi geldi. Sözün özü, kızartmayı mutfakta yaptım ve 20 saniyelik bir kızartma işlemi için zahmetli bir temizliğe tekrar girmeyi istemiyorum.

Yeter Rabia tarife geç dediğinizi duydum, tamam geçiyorum,

Malzemeler
  • 250 gr Maraş dondurması(algida tarzı dondurmanın kızaracağını düşünmüyorum)
  • 1 su bardağı kadar rondoda çektiğiniz mısır gevreği(Cornflakes)
  • 1 yumurta
  • isterseniz bir miktar tarçın(ben eklemeyi unutmuşum)
Yapılışı
  • Dondurmadan yuvarlak parçalar yapıp, önce yumurtaya sonra mısır gevreğine buladım.
    Bu işlemleri hızlı yapmak gerekiyor. Eritmeden.
  • Sonra dondurucuda bir saat kadar dinlendirdim.
  • Tekrar yumurta ve gevreğe buladım.
  • Bir saat kadar tekrar dinlendirdim.
  • Derin ve çok iyi kızmış olan yağa dondurma toplarını attım ve 15-20 saniye sonra hemen çıkarttım.
Sıcak sıcak servis yapın. Hemen erimeye başlıyor çünkü. Resimden anlaşılıyordur sanırım.
Muhabbetle kalın

28 yorum:

Adsız dedi ki...

rabiacığım merhaba ;
duymuştum dondurmanın kızartıldığını ama yememiştim ellerine sağlık ben bir dondurma,tatlı hatta yemek sevet olarak eminim bunuda severim :)

yemek dedi ki...

Rabia, çok nefiiis. ben daha önce duymuş ve görmüştüm ama yemek kısmet olmadı. Yaaa, siz orada dondurmamı yiyorsunuz, hemde maraş.

Adsız dedi ki...

Kızarmış dondurma,çok ilginç ve süper.Ellerinize sağlık harika görünüyor....
sevgilerle...
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

Kızarmış dondurma,çok ilginç ve süper.Ellerinize sağlık harika görünüyor....
sevgilerle...
www.denizesintisi.com

Betül dedi ki...

Rabiacım ,bende duymuştum kızartılmış dondurma ama yememiştim hiç sanırım değişik bi tat olmuştur.Denesemmi dicem ama ben yumurta sevmiyorum :( ne yapmalı acaba?

*Ra dedi ki...

Sedacığım ben de seveceğine eminim.

Lavantin, ben de merak ettim ve deneme cesaretine girdim Lavantin. Havalar çok ısınmadı aslında. Kızartacağım diye aldım. Kalanı hala dolapta. :))

Ebrucuğum, ilginç gerçekten de. Teşekkür ederim canım.

Betülcüğüm, bir yerde yapıldığını duyarsan git ye gönül rahatlığı ile. Çünkü yumrtanın tadı hiç belli değil. Mısır gevreğinin ve dondurmanın tadı var.

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhaba Rabia,
Canım zahmetine deymiş çok güzel görünüyor tatlın, kim bilir kızartırken "ças çaş" diye ne sesler çıkmıştış. Kızartmalık her işten kaçarım ben, temizliği ve kokusu bana işkence geliyor!
Geçende bir lokantada tadına baktım kızarmış dondurmanın ama o dondurmanın kızartıldığına ben inanmamıştım. Kesin dedim, bunun içi oyulmuş ondan sonra dondurma yerleştirilmiştir. Ama eminim evde yapılan gibisi yoktur.
Neyse, sen de yeter kızım eline sağlık mı diycen ne diyceksen der gibisin. :))
Son olarak Yeni Lezzetçi olarak eklendiğimi duymak harikaydı canım. Gurur duydum. Gaza geldim, döktürdüm. Çok teşekkürler.
Sevgilerle

Adsız dedi ki...

Ankara nın kara kışında bile dondurma yiyen bana çok ilginç geldi bu tarif.hele hele ööyle 1-2 saat dinlendirmek daha doğrusu bekletmek hiçbana göre değil dayanamam çünkü :) ellerine sağlık ...

Adsız dedi ki...

Merhaba rabia Bende daha önce duydum ama çok inandırıcı gelmemişti tadını çok merak ettim şimdi denesemmi acaba çok ilginç.eline sağlık

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Rabia,
Ne degisik birsey hic duymamisim. Ellerine saglik.
SEvgiler ve iyi haftalar

Adsız dedi ki...

Merhaba Rabiacığım, kızarmış dondurmanın tadını merak ettim doğrusu. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Rabiacım, merak ettiğim tatlar arasında yer alıyordu bu dondurma. GErçi belki yeni açılan Özsüt de vardır böyle birşey ama evde de deneyebilirim artık :) Yalnız ben mısır gevreğine takıldım, benim pek sevdiğim bişey değil o, şimdi bir kutu alsam iki dondurma için yazık olacak. Şu yuvarlak kakaolu olanları var ya onlar da olur mu? Eğer öyleyse yeğenim ondan yiyor, birdahaki gidişimde bir miktar alayım :)

Adsız dedi ki...

merhaba,

Rabiacığım, ben de ilk kızarmış dondurmayı İstanbul'daki birkaç kasırda görüp deneyememiştim. Rüyalarıma girer olmuştu.. :) Kıbrıs'a gelince bir rest. görüp anında siperiş etim. ve sonuç mükemmel. Ben bayıldım favori tatlım son bir yıldır. Ama evde yapılabileceğine hiç ihtimal vermiyordum. Vallahi bravo bunu da yaptın yaa :)))

Sımsıcak sevgiler canımın içi...

Adsız dedi ki...

güzel görünüyor ama...nasıl bir tad acaba..ben deneyebilir miyim..bilmiyorum.dondurmayı o kadar severim ki..kızartmaya kıyamam..yazık olur..ben onu öyle yerim hemen..selamlar canım çok beceriklisin valla..

Adsız dedi ki...

İyi ama dondurmayı niye kızartayımki ya öyle yerim .sende kendine iş çıkarmışsın:)

munevver dedi ki...

Rabiacığım,benim de hep aklımdaydı.Çok nefis bir şey oluyor.Dondurmayı bir de böyle yemelerini herkese öneririm ben de.Eline sağlık.
Nane Limon

*Ra dedi ki...

Ayşeciğim, gördüm döktürdüklerini. Çok hoşsun canım.

Esracığım, en güzelini yaparsın canım.

Özlemciğim, oralarda yapan bir yer varsa direk oraya git canım.

Teşekkür ederim Aybikeciğim,

Pembeli, Mersinde yapılabileceğini tahmin ediyorum. Sen de o şekilde dene. Tadı güzel canım.

Naile, Özsütde vardır muhtemelen drek oraya git canım. Ben de gittiğimde benimkine benzemiş mi diye kontrol etme amaçlı yiyeceğim inş.

Zerrinciğim nihayet beni anlayacak çıktı. Tadınıben çok sevdim. Birilerinin yaptığını öğrenince çıkmam oradan kesin.

Süheylacığım ist. da çok yer var yapan. oralardan birine takıl da ye canım. Hem çok işi var.

Sevgili Anonim, merak işte.

*Ra dedi ki...

Münevver ablacığım, demek sen de bu güzelliğin tadını biliyorsun. Kendin mi yaptın, ben bir daha deneyemem anlattığım gibi. Ama yapılan bir yer bulursam burada müdavimi olurum kesin.
Sevgilerimle...

munevver dedi ki...

Ben de dışarıda yedim Rabiacığım.Elimde fırında kızaran başka bir tarif var.Yediğim,senin yaptığın gibiydi.(Anladığım kadarıyla).Sana mail yazdım.Okudun mu?
Nane Limon

*Ra dedi ki...

Münevver ablacığım ben de size cevap yazdım gönderdim aynı anda sizin msj ulaştı.
Ben de bir yer bulursam devamli gider yerim. Tadını sevdim ben de.
Mailiniz için teşekkür ederim aynı zamanda. İyi geldi.
Sevgilerimle...

Nukhet dedi ki...

Gercekten de dondurma hic te kizaracak bir sey gibi durmuyor Rabia. Ama helal sana denemissin bir de begenmisin. Ellerine saglik. Sevgiler

umran dedi ki...

rabiacim,bir televizyon programinda gormustum dondurmanin kizartildigini,ama tarifi falan yoktu.cok beceriklisin cok.kocaman selam ve sevgiler..

sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Rabia,
ne hoş bir tarif çok beğendim. llerine sağlık

*Ra dedi ki...

Nükhetciğim, bence de durmuyor ama biz insanların elinden gelmeyen yok d mi? Akıllı yaratıklarız :))

Umran hanım, ben de görmüştüm aklıma oradan geldi sanırım. O zamanlar not almıştım. Yapmalıyım diye. Bak şimdi hatırladım. Sonra internette araştırdım not etmiştim. Çok teşekkür ederim. Benden de kocaman sevgiler size.

Sevdamavisi, tadını da beğeneceğine eminim. Tavsiye ettiğim gibi dışarıda ye canım. Evde yapmak zahmetli.

Sevgilerimle...

Hanife dedi ki...

Gecenlerde severek izledigim bir asci yapmisti donduma kizartmasini. Agzimin sulari akmisti ama benim de hic cesaretim yok onca ise..
Ellerine saglik Rabia, eminim cok guzel olmustur..

canan kufer dedi ki...

rabiacigim,

harika görünüyor ve eminim cok lezzetlidir. ellerine saglik,

canan

*Ra dedi ki...

Hanifeciğim, deli cesareti ile başladım işe. Eşime çaktırmadan. Süpriiz diye çıkardım. Sasırdı tabi. Ne zaman yaptın diye. İnsan bir kere istemeye görsün d mi?

Canancığım, değişik tadları sevenlere göre. Kızarmış gevrek tadı dondurma ile hoş olmuştu.

Sevgilerimle...

muge dedi ki...

Thai mutfaginin da onemli tatlilarindan birisi bu tatli ve ben cok severek yiyorum.
Yapilisiyla ilgili baska bir onerim var denemek isteyenler icin.
Top seklindeki dondurmayi yumurtaya bulamadan hani su marketlerde satilan ince dilimlenmis kare ekmek dilimliyle kaplayabilirsiniz. Kenarlarindaki kizarik bolumleri kesip ara bosluklari kapamak icin kullanin. Dolapta hic bekletmeye gerek kalmadan yumurtaya bulayin ve sade galeta ununa ya da evde bayat ekmekleri mikserden gecirerek elde ettiginiz kirintilara bulayarak kizartin. Ve Rabia'nin da dedigi gibi butun bu islemi cok suratli yapmaniz gerekiyor.
Afiyet olsun.