Çarşamba, Mart 28, 2007

Çatlamayan Çatlak Kurabiye ve Foglarım

Daha önce gördüğünüz çatlak kurabiyelere pek benzemiyor olabilir ama tadına söyleyecek lafım yok. Sanki çikolata yiyormuşsun hissi veren, harika kurabiyeler oldu bunlar.
Başarısızlığımın sebebi, dar zamanda sadece malzeme listesine bakıp, hazırlamamdı sanırım. Oysa tarifinde hamurun 2-3 saat dinlenmesi gerekiyormuş. Ben hamuru hazırladıktan sonra poğaça yapacak kadar beklettim sadece. O nedenle aceleye gelmiyor bu çatlaklar.
İlk olarak Zinnur hanım, arkasından Münevver abla sonra da Serinmavi'de gördüm. Zinnur hanım tarifi yabancı bir siteden almıştı. Serinmavi nasıl yapıldığını ayrıntılı bir şekilde anlatmış sitesinde.
Bunlar da benim foglarım. Ne de sevimli görünüyorlar. Bu poğaçalar çook kolay. Sitede yayımladığım ilk tarifim. O zamanlar kimse görmemiştir, hem hatırlatma olur hem de bu fogları gösteririm diye çekmiştim resmini. Utkunun en sevdiği poğaçalar bunlar. Ben patetes, peynir, kaşar peyniri, maydanoz karışımı bir harç ile yapıyorum genelde. Tarifine buradan ulaşabilirsiniz.

Bu hafta limon barlardan başka ekleyebileceğim bir şey yok derken, depodan bunlar çıktı. Bir an önce yeni hazırlıklar yapmalıyım. İşlerim de yoğun ama elimden geldiğince vakit ayırmaya çalışıyorum buraya.

Güzel hafta sonları. Sevgilerimle...

37 yorum:

Betül dedi ki...

Rabiacım,kurabiyerin çatlamamış ama tadından benimde şüphem yok.eminim harikadır.bu arada poğaçaların gerçekten fog:)Harika kabarmış bunlar.İçide pek bi zengin maşallah.

aslı dedi ki...

rabiacım ellerine sağlık kurabiyeler çok güzel görünüyo fakat poğacalar süper kabarmış....sevgiler
www.aslielmaskaranfil.blogspot.com......

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım...Her ikiside güzel görünüyor...bu kurabiyeler bildiğimiz çabucak oluverenlerden değil :) biraz ilgi istiyorlar yapılırken ama yerken de gösterilen ilginin hakkını veriyorlar... slam ve sevgilerimle...

munevver dedi ki...

Rabiacığım,bu aralar bloggerda bir sorun var sana zor yazıyorum.Bu kez gider inşallah.Kurabiyeler biraz çatlamış ya.Yalnız sen de farketmişsin 3 ssat kadar dolapta beklemesi gerekiyor.Hatta ben tepsiyi de dolaba koymuştum.Hamurdan 1-2 tanelik alıp,şekillendirip,tepsiye yerleştimiştim.Bir de pudra şekerine bolca bulamak gerekiyor.O zaman çatlaklar daha bariz oluyor.Bir dahaki sefere kesin orjinali gibi olur.Poğaçalara ise söz yok.Çok nefis.Ellerine sağlık,hamarat kardeşim.
Sevgiyle,Nane Limon

munevver dedi ki...

Rabiacığım,iyiyim.Yarın sabah yazacağım.Senin de bir zamanlar istediğin bir tarif.(Bak,3 saati nasıl yazmışım?...
Sevgiyle öpüyorum.

nilay dedi ki...

Rabia'cım ;
ellerine sağlık :) birdaha ki sefere daha iyisini yaparsın...aslında en önemlisi lezzetinin iyi olması tabiii ki...ama bizler fotoğraf alıyoruz ya ;) görüntüsü de tadı kadar önem kazanıyor bu durumda...Bende bu kurabiyelerden yapmayı düşünüyordum...bekletmeyi ihmal etmem artık :)

Aybike Ceylan dedi ki...

Rabia'cigim,
Goruntu super, pogacalari cok begendim,ellerine saglik. Eminim kurabiylerde bir icim sudur. Sevgiler

Adsız dedi ki...

kurabiyeler çatlamasada olur yeterki çikolatalı olsun ellerine sağlık rabiacığım poğaçalara gelince ben bu tarifi arşivini incelerken görüp tarif defterime eklemiştim bile :))
sevgiler

Adsız dedi ki...

yukarıdaki yorum benim :))

Adsız dedi ki...

sevgili arkadasım bu kurabiyler benim de geçen haftadan beri aklımda hatta bir iki sefer yapmaya niyetlendim ama dolapta bekletecek vakit yok diye vazgeçip başka bir şey yaptım..ama seninkiler de güzel görünüyor..fogları ise daha önce görüp çok beğenmiştim..hatırlattğın iyi oldu..
selamlar canım..

Hesna dedi ki...

Rabiacığım günaydın
Nasılsın canım. İşlerin yoğunluğu arasında yine de güzel şeyler yapabiliyorsun becerikli arkadaşım.İkiside çok hoş olmuş eline sağlık. Sabah çayıyla poğaçalardan olsa ne iyi giderdi.

Hesna

Adsız dedi ki...

selam rabiacığım...
hade reklam yıldızı yaptım seni...haberin olsun.....

*Ra dedi ki...

Betülcüğüm, börek ya da poğaça tarifleri aşağı yukarı birbirine çok yakın tarfilerdir. Önemli olan ise bana göre içine koydukların. iç harcı ne kadar güzelse börek ya da poğacan o kadar lezzetli oluyor canım.

Aslıcığım ziyaretin beni çokmemnun etti canım. İadeyi ziyaretine geleceğim. Beğenin için teşekkürler.

Serinmaviciğim, bunu sonradan anladım malesef. İlgi isteyen nazlı kurabiye olmalıydı ismi. Tekrar deneyeceğim inş.

Münevver ablacığım, pudra şekerine bolca sürdüm ama benim pudra şekeri fazla ince çekilmiş. Hani şu şeker hamuru yapılan pudra şekerinden. Çokca buladım ama pişerken hamur ile bütünleşmiş. İkincisi sizinki gibi olur umarım. Yoksa da umudumu kaybedeceğim :(
Münevver abla bakıyorum çalışmaya başlamışsınız bile. Ay ben çok heyecanlanlıyım.

Nilaycığım, neyseki tadından dolayı kurtardık olayı. Bir de hediye olarak götürdüm. Ertesi gün teşekkür için telefon geldi. Sen de iyice okuyarak dene canım.

*Ra dedi ki...

Aybikeciğim, onlar poğaca değiiilll foogg. Reklamlar gibi mi oldu :))

Sedacığım,gözünden kaçmaz bilirim. Denersen de afiyet olsun canımcığım.

Süheylacığım, şöyle sakin sakin yap canım. Nazlı olduklarını yaparken farketmek kötü oldu benim için. Neyse bir dahakine iyi olur umarım.

Hesnacığım güzel arkadaşım, yoğunluğum zamanla daha da artacak. Kendime bir depo oluştursam iyi olacak aslında. Buradan vazgeçmek istemiyorum. Ah keşke sabah çayının yanına suracıktan verebilseydim sana. Öpüyorum canım.

Lezizciğim hemen geliyorum yanına.

Sevgilerimle...

yemek dedi ki...

Rabia'cığım, kurabiyeni çok beğendim. Hele o yiyince çikolata gibiymişya ben oraya takıldım. Deneyeceklerimin listesine aldım, inşallah en kısa zamanda denerim.

hayat dedi ki...

Rabia'cığım güzel kardeşim ilk önce bir kaç gündür sana uğrayamadım kusuruma bakma.Kurabiyeler de foogg larda senin deyiminle:))çok çok güzel olmuş.Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Rabia'cım ikiside çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık inşallah birdahaki sefere kurabiyeleri çatlatırsın, sevgiler kandilin mübarek olsun...

Adsız dedi ki...

Merhaba Rabiacım valla kurabiyeleri çatlamamışsın ama bizleri burda çatlattın kskançlıktan :)şaka bi yana ben poğaçalara bayıldımm kurabiyelerde harika ellerine sağlık sevgiler.

Nukhet dedi ki...

Rabia

Hem diyet hem de bu kurbiyeler nasil oluyor sunu bir anlatsana ya. Cok guzel olmuslar.Ellerine saglik

Unknown dedi ki...

Rabia'cim,
Hadi gel bana.Sayfada seni bekleyen brisey var:))satirlari oku sonuna kadar olurmu:))sakin tek kelime kacirma...Aralarda saklisin sen:)

*Ra dedi ki...

Lavantinciğim, tadı çok güzel gerçekten de. Sen bunu iyi yaparsın. Beceriklisin bilirim.

Hayat ablacığım, rica ederim ne demek. Benim de işlerimin yoğunluğundan dolayı, pek uğrayamıyorum, bu da bende gerginlik oluşturuyor. İşlerimi yaparken bu kadar gergin olmazdım eskide. Şimdi zaman ayıramadığım için üzülüyorum. Öpüyorum sizi.

Ebrucuğum, inşallah çatlatırım bir sonrakini. :))

pastacı kız çok hoşsun canım. :) Çok teşekkür ederim.

Nükhetciğim bunlar depodan canım. Önceden hazırlamıştım. Hem bir kaç tanenin ne sakıncası var canım. :)) Böyle diye diye diyet hikaye oluyor.

Gülenaayy, canım benim, çok heyecanlandım hemen geldimi okudum hepsini. Öyle güzel şeyler yazmışsın ki. Beni çok duygulandırdın canım.

Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Rabia' cığım yaptığın herşey çok güzel. İnan bir taraftan yutkunuyorum bir taraftan mesaj yazıyorum:) Ellerine sağlık

Becerikli arakadaşım kandilin de kutlu olsun. Sevgiler

yemek dedi ki...

Rabia canım, e postanı almadım hala. Yazımıda sanırım bu yüzden üzerime alacaktım yazmışsın herhalde.
sevgiler...

yemek dedi ki...

Rabia, az önce dördüncü defa mynete girdim. Malesef e postan yok canım!
Yeniden gönderirsen sevinirim.

Adsız dedi ki...

hayırlı kandiller diliyorum canım..selamlar :)

Safran dedi ki...

Sevgili Rabia, çatlamış çatlamamış farketmez ben o leziz görünüşlü kurabiyelerinden ve poğaçandan 1'er tane aldım ;) ellerine sağlık... Kandilini kutlarım...

yemek dedi ki...

Canım,kandilin mübarek olsun, Allah huzur ve sağlık versin...

munevver dedi ki...

Rabiacığım,ben de hepinizin kandilini kutluyorum.Her şey gönlünüzce olsun.
Sevgiyle,Nane Limon

*Ra dedi ki...

Özlemciğim, ben de hep öyle oluyorum ama sizin sitelerinizi gezerken tabii. o zaman çokkötü oluyorum ne varsa yemek istiyorum. Senin de kandilini kutluyorum canım.

Lavantinciğim, evet bu yüzden üzerime alıyordum, ikinci defa mail attım ama yine mi gelmedi acaba? Senin de kandilini kutlarım canım, umarım dualarımız kabul olur.

Serinmaviciğim, senin de kandilini kutluyorum canım.

Safrancığım, afiyet olsun canım. Diğerlerinden de alabilirsin, rahat ol :)) Senin de kandilini kutlarım canım.

Münevver ablacığım, Utkuya Münevver teyzen kandilini kutluyor diye iletirim. O da "temem" der. Bu ara herşeye "temem" diyor da. Ay bir de teşekkür etmesini öğrenmiiş. Çok tatlı.

Tüm güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

Hulya dedi ki...

http://hulyalar.blogspot.com/2007/03/baharla-gelen-yeni-fikirler.html
rabia;epeydir sayfani ilgiyle okuyorum,birde senden de bahseden bir post var benim sayfamda,supriz olucaktir sana eminim:)sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Rabia'cığım,
Her iki tarifinde çok güzel ve lezzetli gözüküyorlar ellerine sağlık,afiyetler olsun..

Kandiliniz mübarek olsun canım..

Güzel bir hafta sonu diliyorum..Sevgilerimle..

Rakunt ideas dedi ki...

Bne bu foklara bayıldım nasılda aynı :))))ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

ya bu poaçalar ne kadar harika görünüyor böyle ... mmm diyet bozduran cinsten bunlar, ellerine sağlık rabiacığım. tüm antepli hanımlar gibi sen de çok maharetlisin belli ki
kandilin mübarek olsun :)

Adsız dedi ki...

Canım Rabia, şahane görünüyor poğaçalar..

ellerinize sağlık...

SImmsıcak sevgiler...

http://misss.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Merhaba,,
ne zamandır sayfana uğramıyordum, inanki içimden gelmiyordu. Yani bu kadar da zorla yorum yazılır mı?
Gerçekten hayatım da böyle kurabiye görmedim. Aynı sürüden ayrılmış 3 adet kara, çirkin ördek yavrusu gibiler. Poğaçalarda desen kaya gibi görünüyorlar. Yani dişine güvenen gelsin yesin, ben almıyım.
Eh eline sağlık diyim, yoğun zamanında bu kadar da yapmışsın ya yeter..Bir nisan,öptm sevgilerle

Adsız dedi ki...

merhaba
çatlak kurabiyelerden bende yapmayı çok istemiştim
ama hiç cesaret edememiştim :):):)
olsun tadı güzelse bir daha ki sefer görüntüyü oturtursun
Poğaçaların harika çok güzel kabarmışlar
iştah açıcı yani
ellerine sağlık
sevgiler

*Ra dedi ki...

Hülyacığım gerçekten de süpriz oldu. Beni çok mutlu ettin canım.

Gülcüğüm, teşekkür ederim. İnşallah güzel bir kandil geçirmişsindir.

Tuğbacığım, kusuruma bakma gelemedim yanına. Teşekkür ederim.

İremciğim çok teşekkür ederim. Antepli hanımlar hem maharetli hem de bir çoğu kilolu. Ay ben de aşırı kilo almaktan korkuyorum.

Zerrinciğim, sımsıcak sevgini hissediyorum ben taa buralardan. :))

Ayşeciğim yamansın valla. Ne şaka öyle :)) birden gerçek zannediyordum.

Esracığım hoşgeldin siteme. Ben ara ara uğrarım sitene. Güler güler çıkarım. Teşekkür ederim yorumun için.

Sevgilerimle...