Pazartesi, Mart 26, 2007

Limon Bar

İlk Münevver ablamda gördüm ve vuruldum (bu arada o sayfadaki antik kurabiyeler de denenmiş ve tam not almıştır). Sonra Lavantin'de görünce yeter artık deneyeyim dedim. Bunca zaman yapmayıp da beklettiğime nasıl kızdım anlatamam. Soğuk yenmesi tavsiye ediliyor ama sabah sabah işe gitmeden önce hazırladım bu barları. Soğutup yemeye zamanım yoktu. Bekleyecek sabrım da yoktu açıkçası. Dayanamayıp bir dilim yedim. Mis gibi bol limon aromalı.

Yapması zor zannederek gözümde büyütmüşüm. Yanılmışım. Utku ile birlikte pişirmek dahil bir saatte hazırladık. Masanın üzerine çıktı, annesine yardım etti kuzum. Tepsiyi yağlamayı unutarak bastırmışız hamuru, aaa yanlış yaptık dedim. O da "aaa" diye üzgün efekti verdi anneye, taklit edecek ya illa. Tepsiyi yağlayarak tekrar yaptık. Minicik eller bastırdı hamuru, sevinç çığlıkları ile. Utkuya göre herşey oyun tabi.

Barları, saklama kabına koydum, buzdolabında beklettim, bekledikçe daha da güzelleşti.
Çikolatalı, portakallı, vişneli, cevizli, kayısılı bar olmak üzere bir çok çeşidini yapabiliriz sanırım. Denedikçe sizi haberdar ederim.

Limonlu barı Münevver abla hindistan cevizi kullanmış, ben Estelle' nin yaptığı gibi badem tozu kullandım. Bir sonrakini hindistan cevizli deneyeceğim. Hindistan cevizinin aroması ile limonun yakışacağını düşünüyorum.
Malzemeler
Hamuru için :
  • 125 g (1 cup) un
  • 60g(1/4 cup) şeker
  • 1 fiske tuz
  • 1 avuc ince çekilmis badem
  • 90g (6 çorba kasigi ) küçük küplere kesilmis soğuk tereyağ

Üzeri icin :
  • 180 g (3/4 cup) şeker(ben daha az kullandım)
  • 2 büyük yumurta
  • 60 mL (1/4 cup) taze sıkılmış limon suyu
  • 1 çorba kasiğı limon özü veya limon kabuğu rendesi
  • 1 kahve kasigi un
  • 1/2 kahve kaşığı kabartma tozu
Yapılışı :
  • Hamur malzemelerini mikserimde çırptım. Pütürlü bir kıvamı olacak. Estelle "ufalanmış ekmek içi" diye tabir ediyor.
  • Yağladığım tepsiye bu hamuru bastırdım ve 180 C de ısıttığım fırında 15-20 dk. kadar pişirdim. Hafif kızarınca anlarsınız.
  • Hamur pişerken üst malzemesini hazırladım ve hamur pişince üzerine döktüm, tekrar fırına koyarak 15-20 dk. kadar pişirdim. Estelle 30 dk. demiş ama benim fırınım fanlı olduğundan sanırım hızlı pişiyor.
  • Soğuttuktan sonra dilimleyerek servis yapın diyor. 5 gün önceden hazırlanması gerekiyormuş. Misafir için ne güzel bir seçenek değil mi? Hazırla bir kenara koy.
Limon barların, sizin de denenecekler listesinize girmesini isterim. Beğeneceğinizden eminim.
Güzel bir hafta geçirmeniz dileği ile.
Sevgiler...

18 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Rabiacığım, bu limonlu barları yapmak sıra bana geldi sanırım :)) Ellerine sağlık çok güzel görünüyor, bahsettiğin linklere tıkladım ama tarifine ulaşamadım. Kendi bloguna uyguladığın şekliyle yazarsan sevinirim.

munevver dedi ki...

Rabiacığım,ne kadar güzel oluyor değil mi?Hele bir kaç gün sonra.Utkunun da eli değmiş.İkinizin de eline sağlık.

Pembeli,Lavantin!e de Estelle'e de ulaşılıyor.Çok da güzel anlatılmış.Bu ara bloggerda problem var o nedenle olabilir.Ben de yorum için epeydir uğraşıyorum.

Sevgiyle,Nane Limon

Hesna dedi ki...

Rabiacığım Günaydın
Nasılsın canım Utku'cukla güzel bir hafta sonu geçirmişe benziyorsunuz.
Limonlu bar çok hoş görünüyor. Limonlu, portakallı lezzetler mis gibi kokusundan dolayı benim favorim.Eline sağlık canım.

Hesna

Betül dedi ki...

Rabia cım ben bu tarifi ilk yabancı bir yemek sitesinde keşfetmiştim ve o günden beri denemek için bekliyordum.sen benden hızlı çıktın:)Çok güzel olduğunu tahmin edebiliyorum.Canım ellerine sağlık.Bende yapacağım bundan.

yemek dedi ki...

Çok güzel Rabia, ellerine sağlık canım. Ben utkunun tadını nasıl bulduğunu merak ettim. Benim kızım kırıntılarını bile büyük bir keyifle yedi.

Adsız dedi ki...

selamlar Rabia ben Ayşegül.limonlu barla ilgili herkes çok güzel olduğunu söylemiş,lavantinde görmüştüm de zor gibi gelmişti.ama deneyecegim...utkunun mekanı nı gezdim çok duygulandım.annelik duyggu ve sorumluluğunu ne güzel anlatıyorsun...

Adsız dedi ki...

rabiacığım; bende lavantinde görüp denemeyi düşünmüştüm inşallah kısa zamnda denerim ellerine sağlık

NiNo dedi ki...

harika gorunuyor ellerinize saglik eminim tadida harika olmustur canim cekti :D sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba rabiacığım, ohh denenmezmi, denenir tabii. hele sen tavsiye ediyorsan canım..

Ellerine sağlık

sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Rabia'cim,
Ellerine saglik, cok ama cok guzel gorunuyor, denemek lazim.Sevgiler

Tuba dedi ki...

Rabia'cigim, bekledigimiz tarife kavustuk sonunda:)) Bekledigimize de degmis yani. Ben de olsam sicak sicak yerdim yani:)) Cok sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Canım ellerine sağlık,çok cazip görünüyor bu limonlu kareler.
En kısa zamanda deneyeceğim.

Hurmalı kurabiyeler hem lezzetli hem kalıptan dolayı sunumu güzel.

Sende bu kalıplardan kesin vardır :)O taraflara ilk gezimde daha değişiklerini almayı düşünüyorum :)


selamlar...

umran dedi ki...

hepside birbirinden guzel,ellerine saglik.selamlar arizonadan

canan kufer dedi ki...

rabiacigim,
rejimime basladim ve dün 10 km kostum. senin bu limonlu barlarin olsa da bir kahve ile icsem. lezzetini hayal ediyorum. felaket agzim sulandi....
sevgiler,
canan

nilay dedi ki...

Rabia'cım ;
limonlu bar nefis görünüyor...önceden hazırlanması da misafir için harika bir özellik dediğin gibi...bende bir ara portakallısını denemek istiyorum...ellerinize sağlık canım :)Utku'nun emeğini atlamak olmaz tabiii :))

sevgiler

*Ra dedi ki...

İşlerimin yoğunluğundan kaynaklanıyor burayı ihmal etmem. Affınıza sığınarak cevaplara geçiyorum.

Pembelim, yorumunu okur okumaz hemen ekledim canım.

Münevver abla, son dilimi paylaşamadık eşimle. Bittiğine üzüldüm.

Hesnacığım, güzel bir sabah geçirdik aslında. Portakallısı sıradaki olsun o halde canım. :))

Betülcüğüm, hadi bakalım sen de dene. Fikrini merak ediyorum.

Lavantinciğim, Utkuya kendim yedirdim. Şekerli tadları pek sevmez ama yanıma oturup uslu uslu yemek için bekledi. Çok sevdi yani. Zaten limon taadını çok sever. Kırıntıları da ben yedim. :)

Ayşegülcüğüm, deneersen de haber ver e mi? utkumun sayfasını beğenmene sevindim canım.

Sevgilerimle...

*Ra dedi ki...

Sedacığım, denemekle iyi edersin bence de. Sevmediğim tadları tavsiye etmiyorum ama bunu kesinlikle tavsiye ediyorum canım.

Nihancığım, hadi mutfağa gir sen de. Ben de bakıp bakıp duruyordum.

Zerrinciğim, çok teşekkür ederim canım. Fikrini merak ediyorum. Haberim olsun denersen canım.

Aybike, kesinlikle denemek lazım canım.

*Ra dedi ki...

Tubacığım, canım arkadaşım, beni hep anlıyorsun sen :)) Sıcak sıcak yenmez mi bu şimdi. Değil mi ama? ;)

Serinmaviciğim, bende kalıplar yok ama bulmak hiiiç sorun değil. Heryerde var. Bayram zamanı göreceksin. kereviç kalıpları kapışılır. Ben kereviç yapmadım hiç. Bak aklıma gelmişken bir gün yapayım bari.

Umran hanımcığım, çok teşekkür ederim. Arizona'ya Gaziantep'den kucak dolusu sevgiler...

Canancığım, azmine hayran kaldım. Bravo sana. Ben kolumu kaldıramıyorum yaa... Ama yediklerime dikkat ediyorum. Bir kilo verdim bile. Bar da yerim kilo da veririm oldu benimkisi :))

Nilaycığım, ben de portakallı denemek istiyorum. Aynı tarif üzerinden. Ayy çok güzel olacak çoookk..

Sevgilerimle...