Perşembe, Mart 01, 2007

Ekmek Köftesi ve diğerleri

Geçen hafta kaynım için dolma hazırlayıp yemeğe almıştım. İki oğlunun ise arası pek yok dolma ile. Fast food besleniyorlar malesef. Eltim ise eşinden ayrıldığından ailesinin yanında Almanyada şimdi. Çocuklar için çok güzel bir alternatif olacağını düşündüğümden sevgili Nilayda gördüğüm bu ekmek köftelerini yaptım. Çocuklar bayılarak yediler. Benim beğenisi çok zor olan eşim ise tekrar istediğini söyleyince, pazar sabahı kahvaltıda da hazırladım.

 

Biraz geç oldu okumak için bu kitabı. Nihayet elime geçti ve başladım. Kütük gibi bu kitabı hergün evden işe, işten eve taşıyorum. Yeni başladığım için pek fikrim yok ama olumlu yorumlar dinledim bu kitap ile ilgili. Bittiğinde izlenimlerimi anlatırım.
Bu da aşağıdaki kekin içi. Komşularım Nur abla ve Safiye abla ile yedik. Birilerine hediye etme fırsatını bulamadım malesef. En azından sevdiğimiz insanlar ile birlikte yedik. Tadını çok sevdiler. Şeker hamuru ne kadar da ince açmışım değil mi? Bu şekilde pürüzlü bir görüntüsü oluyor. Bir sonraki kalın olsun diyorum, yapabilirsem tabi.
Pazartesi ise sizlere kocaman bir süprizimiz olacak. Heyecanla Cumartesiyi bekliyorum.
İyi hafta sonları sizlere.
Sevgilerimle...

30 yorum:

Betül dedi ki...

Rabia cım bencede köfteler kahvaltı için iyi bir alternatif.Birde becerikli kaynının yaptığı kek hiçte fena gözükmüyor:)Ben süprizi biliyorum ama sonucunu da merakla bekliyorum:)Eminim çok güzel şeyler çıkacak ortaya.
Şimdiden kolay gelsin size.....

Adsız dedi ki...

Merhaba Rabia, bana da anlattığın kadarı ile biliyorum durumunu ve inan kız arkadaş olmayınca insan bir yanı eksik gibi oluyor. Kızlarda var bu olay sanırım, yeni birşey alında illa göstermeliyiz, ne bileyim en ufak birşeyi anlatmalı veya fikir almalıyız. Bu bizim doğamızda. İnşallah işyerine kafana uygun bir bayan alırlar da hiç değilse arada bir gerçek gerçek onunla konuşursun.

Buarada yiyeceklerin hepsi de harika görünüyor. Benim de haftasonu güzel bir palnım var, seninkini de merak ettim ;)

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım..Çok güzel görünüyorlar....Çocukların senin gibi bir yengeleri var neyse ki,onları yanlız bırakmadığın belli.Haftasonu sürprizini bekliyorum bakalım nasıl olacak :)...Selam ve sevgilerimle...

*Ra dedi ki...

Betülcüğüm, evet kahvaltıda güzel oluyor canım. Kek fena değildi ama ben cevizi ve tarçını içine atmayı istedim o da yüzüne koyacağım dedi. İçince olsa daha güzel olurdu. bakalım cumartesi için heyecanlıyım.

Naile, eşim senin en yakın arkadaşın benim diyor ama eşi ayrı arkadaş ayrı. Öyle bir an geliyor eşini anlatmak istiyorsun dostuna. O zaman kendisine de anlatamazsın. Bu zamana kadar gelenlerle anlaşma konusunda sorun yaşadım. Ülküyü tanırsın onu sevmiştim sadece. Zor biri değilim oysaki.
pzt yi bekleyelim süpriz için. Hayatta söylemem ne olduğunu.

Serinmavi, bazı problemler olmasa daha sık görüşürüz ama işte sorunsuz aile yok. Süprizi nasıl olacak ben de çok merak ediyorum.

Sevgilerimle...

munevver dedi ki...

Rabiacığım,Nilayın köftelerini ben de çok beğenmiştim.Eline sağlık senin de..Ne marifetli kaynın varmış.Eşim de herkese çok güzel kek tarifi verir.Püf noktalarına varıncaya kadar.Herkese"bize buyrun,size ellerimle kek yapayım "der..Yıllarca inanmışlar kekleri onun yaptığına.Bir gün ortaya çıktı tabi..Şimdi artık inanmıyorlar elbette..
Pazartesiyi çok merak ediyorum ben de. Ama o gün burada değilim.Gelince görürüm artık ne olduğunu...
Sevgiyle,Nanelimon

hayat dedi ki...

Rabiacığım,ekmek köftesi harika görünüyor ne güzel de süslemişsin. Ellerine sağlık. ben de bayat ekmeklerim çoğaldımı yaparım dediğiniz gibi kurtarma operasyonu:))Kaynının kekide güzel olmuş üzüldüm bir yuvanın yıkılmasına oluyor böyle şeyler en güzeli senin eltin hakkındaki düşüncelerin canım sana hayran oldum.Yüce gönüllü kardeşim.
Sevgilerimle..

Hesna dedi ki...

Rabia Merhaba
Kaynın gibi becerikli erkeklerde var demekki.Çocukların ve kaynının yaşadıkları oldukça üzücü bir durum.Onları yalnız bırakmayıp destek olmak ne güzel bişey.
İnsanın hayatında en azından birkaç dostunun olması gerekiyor.Zamanın çoğu işyerinde geçtiği için işyerindeki huzur ve arkadaşlıklar çok önemli. Umarım seninde bu anlamda istediğin olur.
Köfte ve diğerleri harika olmuş canım eline sağlık.

Hesna

Adsız dedi ki...

Rabia'cım köftelerin çok güzel olmuş ellerine sağlık, kaynının durumunada üzüldüm, arada her zaman çocuklar kalıyor böyle durumda yazık, inşallah yaşları çok ufak değildir,kekide çok güzel yapmış onunda ellerine sağlık, sevgiler..

nilay dedi ki...

Sevgili Rabia ;
ellerinize sağlık...köfteleri beğenmenize çok sevindim canım :) istediğin malzemeyle yapabilirsin tabiii...bende sadık kalamam genelde tariflere :)
istedikten sonra kimsenin yapamayacağı birşeyin olmadığını düşünüyorum...zaten neredeyse bütün aşçılar erkek biliyorsun...Ülkemizde kadın evde erkek işte aile şeklinden ötürü mutfak bayanlara kalmış...çalışan bayanlara eşlerinin mutfakta destek vermesi gerekli aslında...kaynına aferin diyorumm :)

sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Rabiacığım, ne güzel anlatmışsın.

Öncelikle köfteler şahane.. İlk fırsatta deneyeceğim.. İkincisi kaynın şahane bir kek yapmış. Ellerine sağlık. Benimde bir arkadaşım var böyle becerikli.. :) Erkeklerle mutfaktan konuşmak ilginç geliyor. Ben de bazen ilginç birşey yaşadığımda veya bir yemek programında gördüğüm birşeyi eşime anlatıyorum ondan beklediğim tepkiyi alamayıncada kızıyorum :))Oysaki ilgisi olmayabilir bunu normal karşılamak belki kendime yediremediğim :))

Bende soner yalçın'ın o kitabını okudum ve beğendim... Gerçi sonraki çıkardığı kitaplarda artık popüleritenin kurbanı olduğunu düşünüyorum...

Sımsıcak sevgilerimel..

Adsız dedi ki...

Merhaba Rabiacığım, ne güzel anlatmışsın.

Öncelikle köfteler şahane.. İlk fırsatta deneyeceğim.. İkincisi kaynın şahane bir kek yapmış. Ellerine sağlık. Benimde bir arkadaşım var böyle becerikli.. :) Erkeklerle mutfaktan konuşmak ilginç geliyor. Ben de bazen ilginç birşey yaşadığımda veya bir yemek programında gördüğüm birşeyi eşime anlatıyorum ondan beklediğim tepkiyi alamayıncada kızıyorum :))Oysaki ilgisi olmayabilir bunu normal karşılamak belki kendime yediremediğim :))

Bende soner yalçın'ın o kitabını okudum ve beğendim... Gerçi sonraki çıkardığı kitaplarda artık popüleritenin kurbanı olduğunu düşünüyorum...

Sımsıcak sevgilerimel..

Adsız dedi ki...

merhaba rabia...bana bıraktığın yorumun satır arasında hafif bir sitem sezinler gibi oldum..ben sana aslında her gün ugruyor ve neler yaptığına bakıyorum amaaaa.bugünlerde sağlık problemleri ile ugraştığım için yorum yazarken biraz gecikebiliyorum..1 aya yaklaşan ve geçmeyen bir omuz-boyun ağrısı problemi çekiyorum,doktora gittim ve sinir sıkışması dedi iğne ilac tedavisi bakalım inş. en kısa zamanda etki eder...
yazını okurken çok hüzünlendim..çocuklarıyla yalnız ilgilenmeye çalışan bir baba,ev-iş arasında koşturan bu arada iki laf edecek birini özleyen canım arkadaşım..seni şahsen tanımasam da bu sanal ortamda en çok değer verdigim arkadaşlardan birisin..yakınlarda olsan inan bir tabak kurabiyeyi kapar,çayı demle geliyorum derdim...ama sen bunu yapmış say..kocaman sevgiler..selamlar..

LaMa dedi ki...

Cin cin cin :))
Pastanin icini cok begendim Rabia'cigim, aksam aksam yine canim pasta cekti ... hay Allah yarin yapalim bari ,zaten Gulenay bugun "teyze sen pasta yapa biliyormusun? diyordu :)
Sevgiler

LaMa dedi ki...

Tekrar ben :)
Bak Naile'de de soyledim yine soyluyorum ,ben planinIZI anladim sanirim :P

yemek dedi ki...

Gidenleri özlemek konusunda seni çook iyi anlarım, zira günlüğümden önce adım hasretti sanal ortamda. Hayatıma şöyle bir baktığımda hep birşeyleri korkunç derecede özlediğimi görüyorum. Yanlızlık sadece gurbette var sanıyordum, beni şaşırttın.
Kaynın bana sevgili dedemi hatırlattı: Dedem turşusunu bile kendi hazırlardı ve inanırmısın benim diyen kadınlarınki dedemin turşusuna ve yemeğine ulaşamazdı.İşte bir iç yakan özlem daha, dedem en büyük özlemlerimden biri.
En duygulu yorumu benmi yadım ne?
Yok artık geceleri yorum yazmayacağım. :))

Adsız dedi ki...

galiba ben bu yapacağız denilen pastanın kiminle yapılacağını kimin doğumgünü olduğunu az çok tahmin edebiliyorum aynı şehirde olmanıza dayanarak ve pazartesiyi merkla bekliyorum.

*Ra dedi ki...

Münevver ablacığım, kaynım aslında sonradan bu işe merak sardı. Pelin abla, yani eltim buradayken hiç bir şeye dokunmazdı. İş başa düşünce yapmaya başladı. Ama bizi çok şaşırttı. Münevver ablacığım eşiniz çok akıllıymış maşallah. Çok güldüm. Pazartesini konusunu çözmüşsünüz bile. :))

Hayat ablacığım, ben gözü çöpte biri değilim şükür. Ziyan etmemeye çalışırım. Eltim iyi niyetli biridir ablacığım. Şimdi de bana hediye alıp duruyor Almanyada. Her telefonda ağlaşıyoruz. Güzel sözleriniz ve düşünceleriniz beni çok mutlu etti. Çok teşekkür ederim.

Hesnacığım, kaynımın bir de iş hayatı yoğun. Ben de çok şaşırdım açıkcası. Arkadaş konusunda da çok haklısın. İş yerinde ise malesef sanslı değilim. Henüz kafama göre biri gelmedi. Çok teşekkür ederim canım.

Ebrucuğum, çocuklar babacı olduklarından ve de büyük olduklarından çok sorun yaşamadılar gibi görünüyor ama, karneleri geçen yıllara oranla değişti. Belki babaları her istediklerini yapıyor ama anne boşluğunu dolduramıyor bence.

Nilaycığım, ben teşekkür ederim asıl ki bu güzel ekmeklerle tanıştırdın bizi. Biz de takdir ettik onu. Ne yapıyorlar diye aklımız hep onlardaydı. Neyseki becerikli çıktı. :))

Zerrinciğim, resim aslında pek iyi çıkmamış. makinenin pili bitti bu da son resimdi. Objektif bile dışarıda kaldı hatta. Ahh Zerrinciğim benim eşim de yeme dışında bir eylemde bulunmuyor. Bir defasında pazar kahvaltısında sucuklu, kaşarlı omlet yaptı da o gün bügun her zaman bunu yaparmış gibi anlatıyor canım. Ben yemek ile ilgili bir şey anlatmayı çoktan unuttum. Hiç bahsetmiyorum artık. Ben de kitab için fırsat bulamıyorum. Zorlanacağım gibi. Eskiden olsa bir haftada biterdi.
Öpüyorum canım.

Sevgilerimle...

*Ra dedi ki...

Süheylacığım çok çok geçmiş olsun canım. Bu arada sana kesinlikle sitem etmedim. Sadece merak ettim. Acaba bir sorun mu var diye. En kısa zamanda sağlığına kavuşman dileği ile canım.
Yazdıkların beni çok duyglandırdı inan. Güzel düşüncelerin için ne kadar teşekkür etsem azdır. Ben çayı hazırladım hadi gel demeyi çok ama çok isterdim. Bir gün bu güzel duyguyu yaşamak dileği ile. Zamanın ne getireceği belli değil d mi? Öpüyorum seni.

Lamaaaaa,
senin anlayacağını biliyordum zateen.sessiz ol, kimseye söyleme.
Gülenaya söyle doğumgünü pastalarını kim yapmış bakiimm.

Lavantinn, süheylanın yorumu beni çok duygulandırmıştı arkasından sen de bunları yazınca ağlamaya başladım. Ben de ailemdem uzaktayım. En iyi dostlarım hep şehir dışında. Ablam var bir tek. Aileni çok özlediğin belli. Ben iki aydır ayrıyım içim yanıyor. İnsallah birgün hasretler biter canım. Hem geceleri yorum bırakmama ya da özlemden bahsetmeyebilirsin tabi. Yeterki ağlama. Ben onların sağlıklı olmaları ile teselli oluyorum. Eşimin annesi vefat etmişti. Ben de annemden ayırıyım. Bana yanına gidebileceğin bir annen var senin diyor. Benim o da yok diyor. o zaman hak veriyorum. Ve daha güçlü oluyorum canım. Öpüyorum seni.

Sedacığım, senden de kaçmadı demek. :))
Sevgilerimle...

Defne dedi ki...

Rabiacığım, çok tatlısın ve de hassas. Onların yanında olman ne kadar hoş, eltinin arkasından böyle konuşabilmen de takdire değer. Ben mesleğimden dolayı fazlaca dağılmış aile ile karşılaşıyorum. Oldukça zor duyarsız kalmak.

Benim eşim salata yapmakta çok maharetlidir de diğerlerinde bize güveniyorlar galiba. Pastanın dışı çok güzeldi, belli ki içi de ayrı bir güzel :). Sevgiyle.

LaMa dedi ki...

Yok yoook! Asla ve kat'a ! Kimseye soylemem... Kanimi akitsalar soylemem :P Azicik soyledim gibi oldu ama inan bana ben cok sir tutatim hatta bazen gereginden fazla:) Kapali kutudur benim gobek adim, cidden diyorum bak... Ben ne zaman ciddi ne zaman saka yapiyorum belli olmuyor diye belirteyim dedim ;)
Gulenay'in pastasina ne olmus? Anlamadim ben :(

Hadi guzel bir cuma gunu ve haftasonu sizlerin olsun...
Sevgiler

ev perisi;) dedi ki...

Şahanesin rabiyacığım yüreğine ve emeğine sağlık!
Ne mutlu ufaklıklara senin gibi sevgi dolu bir yengeleri var;))

Adsız dedi ki...

Rabiacım harikasın. Bu arada pastanın dışı gibi içide çok güzelmiş.
yüreğine sağlık, pazartesi sürprizini merakla bekliyorum:))

*Ra dedi ki...

Defneciğim, eltim varken hafta bir defa en az görüşürdük. Benim sevdiğim bir şeyi yapınca ben olmadan yiyemezdi. Aynı şekilde ben de. Yalnızlık yaşamıyordum. Çocuklar ise onun emaneti. Benim eşim de çok güzel yer. Başka birşey yapamaz mı yapmak mi istemez bilemiyorum ama zannedersem yapmak istemiyor. Çok teşekkür ederim canım.

Lamaa...
Söylemeyeceğini biliyorum. Azıcık kime söylediğin zaten. Naileye yazdığını da okudum. Çok bişey anlaşılmamış zatii :D

Gülenay sana sormuştu ya pasta yapabiliyor musun diye. Ben de senin hazırladığın doğum günü pastalarını söyle demek istemiştim. Yanlış mı anladım acaba diye içimden geçiriyorum şimdi de. Öyle mi?

Şükran Hanımcığım çok teşekkür ederim. Aslında çok vakit ayıramamanın ezikliğini yaşamıyorum değil. Baba ile sorunlarımız var biraz. Malesef.

Pembeli, beğenmene çok sevindim canım. Ayy pazartesini sorma. Çok heyecanlıyım çookk..

Sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

merhaba Rabiacığım, sitemde sana link verdim. Umarım sakıncası yoktur...

sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Sevgili Rabia,
Kofteler harika gorunuyor. Digerleri de, ellerine saglik.
Sevgiler ve selamlar, iyi hafta sonlari

LaMa dedi ki...

Ay yegenim Gulenay duymasin da :) ben gulenay'in sofrasi gulenay sanmistim :)
evet evet dogru anlamissin;) bugun pasta yapacagiz topluca, parti verecekmisiz de...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Rabia abla. Yaptıkların çok güzel. Sevgiler...

Tuba dedi ki...

Rabia'cigim, ben en cok eltine uzuldum. Bir annenin kolay kolay iki cocugunu geride birakip, ulke bile degistirecegini isteyerek yaptigina inanmam. Kimbilir zavalli kadin ne acilar yasadi ve simdide evlatlarindan uzakta hala da yasamaya devam ediyor. Allah yardimcisi olsun. Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

Rabia,
Kulaklrim cin cin etti geldim:)bu sayfada amma cok Guleny gecmis bakim::))Lama ile aranizda:)

Ben buyuk Gulenay'im bide Lamanin yegeni minik Gulenay'i var:)her ne ise ben anlamadim zati:)

Sana gelememstim cunki pc'im beni uzuyor su gunlerde...Ben su ask kalpleine ba-yil-dim.TEk kelime bu.Supersin .

Ya Rabia bu arada ne olur ana Gulenay Hanim deme:)kendimi pek bi degisik hissediyorum:)ama yok ben diycem dersen ben sadece Gulenay kismini okurum:)

Utku'yu operim ,annesinede selam ederim.

Gulenay(hanimsiz:)))hehe

*Ra dedi ki...

Zerrinciğim tabiki sakıncası yok. Sevinirim. Benim de aklımda eklemek ama hep unutuyorum. Liste yaptım da. Henüz ekleyemedim. Sen de vardın eklenecekler arasında. Sevgilerimle...

Aybikeciğim sevindim beğenmene.

Lamacığım, tamam söylememe Gülenaya :) merak etme. Neyseki doğru anlamışım. Geleyim şimdiye kadar eklemişsindir resimlerini. Pastanıza bakayım. :)

Tubacığım, eltim gerçekten iyi değil. Çok iyi tahmin ettin canım. Gitmeden önce sürekli olarak pisikolojik tedavi aldı, sürekli antidepresan kullandı. Çok acı çekti. Hala da çekmekte. Kimsenin kaldıramayacağı şeyler yaşadı. Güçlü kadın herşeye rağmen. Hayatına yeni bir yön vermesi için konuşuyorum sürekli ama anne yüreği iste vazgeçemiyor. Çok özlüyor. Kişisel olarak hepimizin hataları var ama sonuç bu olmamalıydı. Ahh çok doluyum çookk. Tubacığım çok teşekkür ederim canım sana. Sevgiyle kal...

Gülenaayy.
Sana hanım demem tamam. Zeten ben de çok sevmiyordum. Lama beni yanlış anlamış ilkin. Sonra ben de kendisini yanlış anladığımı düşündüm ve acaba bir hata mı ettim dedim. Sonra da Lama anladı ne olduğunu. Evet pcnin başına gelenleri okudum ama bir türlü yorum bırakamadım. Bizim işler yavaş yavaş başlıyor ve zamanım da azalıyor. kalplarimi ben de çok seviyorum. Onları saklıyorum. Anne ve oğlu da sizleri öper canım.
Sevgilerimle...