Pazartesi, Ocak 28, 2008

Katmer

Güzel arkadaşım Saliha'nın ev sahipliği yaptığı "Geleneksel Tatlılar" etkinliğine Antep'de sabah kahvaltılarının vazgeçilmez tatlısı Katmer ile katılmak istedim. Niyetim çok daha farklı bir tatlı yapmaktı ama başka bir zamana ertelemek zorunda kaldım.
Yufkanın çok daha ince açılması gerekirdi . Ben hamur açma konusunda maharetli olmadığımdan pek ince açamadım. Bu hali ile de güzeldi. Antep fıstığının içinde olduğu her şey güzeldir zaten.

Nasıl yapıldığına gelince;
  • Un, tuz, su ile yumuşak bir hamur hazırlanıp, cevizdeb çok az büyük bezeler yapılarak dinlenmeye bırakın.
  • Bezeler unlu zeminde incecik açın. Bizim katmer ustalarımız büyük bir maharetle ellerinde çevirerek açar kağıt gibi yufkaları.
  • Yufkanın içerisine şeker, fıstık içi, *kaymak ve minik küpler halinde tereyağ koyup zarf gibi kapatın.
  • Yağlanmış teflon tavada arkalı önlü pişirilir ve fıstık ile servis edilir.

*Kaymak; Nailenin sayfasından öğrendiğim gibi yaptım. 1 bardak süt ile 1 yemek kaşığı dolsu irmik karıştırılarak pişirilir. Kilisliler ise gerçek süt kaymağı kullanıyorlarmış. Biraz ağır oluyormuş yalnız.

Salihacığıma kolaylıklar diliyorum şimdiden. Güzel bir hafta geçirmeniz dileği ile. Sevgiler.

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Rabiacım bizim oralardada katmeri çok yaparlar bayılırım şimdi bile canım çekti ellerine sağlık..

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor katmerler Rabia,ellerine sağlık canım.Bende çok severim ama bizde pek yapılmaz.Yapanlar olunca asla hayır diyemiyeceğim hamurişlerinden biridir katmer..)

Sevgiler..

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık rabia'cım nefis görünüyor.

makcig dedi ki...

bu nasıl bir şey arkadaşım çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Sanırım sizin memlekette kimsenin kolesterol problemi yok.Aman olmasın.Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Biraz önce kayınvalidemde katmer yemiş biri olarak söylüyorum,harika bir şey.Eminin seninkiside öyledir ellerine sağlık

NiNo dedi ki...

harika olmus canim ellerine saglik

Aybike Ceylan dedi ki...

Rabia'cigim,
Eline,koluna saglik. Harika birsey bu, nefis bir manzara.

Sevgiler.

Mutfak Havlusu dedi ki...

katmer için şunu diyebilirim insanı yoldan çıkaran lezzetlerden kesinlikle:))
ve sanada katılıyorum fıstık varsa güzeldir herşey:)
ellerine sağlık.

canan kufer dedi ki...

rabiacigim,
iyiki simdi tokum o yüzden sana yorum birakabiliyorum :-) gecenlerde bloguna girdim ve katmeri gördüm hemen ciktim. canim öyle istedi ki, yorum yazacak halde degildim, o resim aklimdan gitmesi gerekiyordu. ellerine saglik becerikli hatun,
öptük,
canan

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Rabia ellerine sağlık.Katmeri çok severim.Sunumunda çok güzel olmuş.sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım rabia,

enfes olmuş katmerin.

ellerine sağlık hayatım.

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

merhabalar:))canım arkadaşım ellerine sağlık nefis görünüyor.sevgiler..banada beklerim..
mutfakgunesi.blogcu.com

*Ra dedi ki...

Zerrinciğim bizim burada sadece katmer yapan dükkanlar var. Bununla ün yapmış yerler hatta. Bol malzemeli öyle güzel olur ki. Teşekkür ederim.

Gülcüğüm, sizin yaptığınız baklavaların yanında bunun lafı olmaz tabi. Hayranlıkla izliyorum baklavalarınızı.

Semracığım, teşekkür ederim. ;)

Çiğdem, ilk yorumun için teşekkür ederim. Canım Antep insanı tombiktir biraz. ;)

*Ra dedi ki...

Ayşeciğim, bu tadı bilenler vaz geçemez zaten. Afiyet olsun sana da. Sevgiler.

Nihancığım, teşekkür ederim canım. Sevgiler.

Aybikeciğim, dışarıdan aldıklarımız daha güzel aslında. İncecik yufka ile harika oluyor. Ama hazır satılan baklavalık yufka ile deneyeceğim bir sonrakini. Eminim daha güzel olacaktır.

*Ra dedi ki...

Mutfak Havlusu, ne güzel ifade etmişsin. Teşekkür ederim.

Canancığım, çok güldürdün beni. Canım benim biz de sizleri öptük. ;)

*Ra dedi ki...

Serpilciğim, beğenmene sevindim canım. Teşekkür ederim.

Zerrinciğim, senin yaptıklarının yanında pek sönük bu katmer. Öpüyorum canımcığım.Sevgiler.

Mutfak günesi, hemen geldim yanına. Teşekkür ederim.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

mjog ahugavert, takk